Utazza át emeletes hálókocsiban Szlovákiát!

iho/vasút   ·   2023.06.11. 09:00
yosariatrains_halokocsi

A Yosaria Trains magántársaság az idei decemberi menetrendváltással állít forgalomba éjszakai vonatokat a Pozsony–Zsolna–Kassa–Homonna útvonalon.

A 2004-ben alapított vasútvállalat harmincöt, korábban a német Deutsche Bahn CityNightLine éjszakai járatain használt kocsit vásárolt meg. A társaság tavaly júliusban szerezte meg az engedélyt a szlovák közlekedési hatóság Dopravný úradtól (DÚ) arra, hogy napi jelleggel közlekedtessen éjszakai vonatokat az 540 kilométer hosszú útvonalon.

A Yosaria Trains a.s. célja, hogy magas komfortú éjszakai utazási élményt kínáljon, ezért fülkénként maximum két ágyat lehet lefoglalni. A De Luxe osztályú utasoknak minden fülkében saját WC és zuhanyzó áll majd rendelkezésre.

A WLABm171 és WLBm172 sorozatú, akár kétszáz kilométer per órás sebességgel is használható hálókocsikat 1995-ben építette a Schindler Waggon, az SGP és a Talbot. A vasúttársaság az első négy járművet 2017 és 2021 között vásárolta meg. Az egyiket a ruttkai ŽOS Vrútky járműjavító és az EVPÚ Nová Dubnica újította fel az engedélyezéshez, valamint hogy prototípusként szolgáljon a flotta többi járművének korszerűsítéséhez.

A Yosaria Trains a járatokhoz már a mozdonyokat is beszerezte: 2022-ben egy 183-as és egy 240-es sorozatú villanygépet, egy 754-es sorozatú, „Búvár” dízelmozdonyt, továbbá egy 700-as sorozatú, kéttengelyes dízel tolatómozdonyt vásárolt meg az állami vasúttársaság ZSSK-tól – számol be a Railway Gazette.

(Nyitóképünkön a Yosaria Trains prototípusként felújított, emeletes hálókocsija. Kép forrása: Railway Gazette)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közlekedésfejlesztés Nagyvasút Közlekedéstervezés

Knorr-Bremse Virtuális Tervező Laboratórium tíz éve az oktatás és kutatás szolgálatában

iho   ·   2024.11.09. 08:35

Egytizedére redukált tömegű fékpanel-alaplap, additív technológiával előállított prototípusok sora, hétszázhetven MSc hallgató és tizenöt doktorandusz: ezek beszélnek a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen működő virtuális tervező labor és a Knorr-Bremse Budapest együttműködésének első tíz évéről.