Útban Szeged és Hódmezővásárhely között

Bohus Dávid   ·   2019.04.27. 12:00
400px_tramtrain_alkop

A két Csongrád megyei várost, Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő tram-train munkálatai során megnéztük a szegedi 1-es villamosvonalból kiágazó, rókusi kivezetést egészen a baktói elágazásig, majd a vásárhelyi szakasz előrehaladását. A Békéscsabáig vezető 135-ös vasútvonal átalakítása során kétvágányú szakaszt kap a baktói elágazásig. Az M43-as autópálya után szintén elágazás épül az algyői vasútállomás szakaszán, ahol megállóhelyet is kap a két város között közlekedő villamosvasút. A Tisza híd előtt ismét egyvágányú szakasz az átkelést követően Sártó elágazástól Kopáncsig újra kétvágányú, majd a vásárhelyi elkerülő alatt áthaladó szakasz Hódmezővásárhelyi Népkert állomáson tér rá a városi szakaszra. A kopáncsi vasútállomást a továbbiakban sem használja sem a tram-train, sem a személyszállító vasúti forgalom.

Képriportunkban megmutatjuk a projekt 2019. áprilisi állapotát.

A vasútvillamos a két város között csak Algyőn áll meg (a képre kattintva galéria nyílik a szerző képeiből)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.