Velimben tesztelik az Alstom hidrogénüzemű motorvonatát

iho/vasút   ·   2017.05.03. 11:15
400px_coradia_ilint

A hidrogénüzemű szerelvénnyel az Alstom márciusban az Alsó-Szászországban található, salzgitteri saját tesztpályáján végzett nyolcvan kilométer per órás sebességű futópróbákat. A tesztek sikerrel zárultak, így a vonatot a közép-csehországi Velímbe vitték, ahol még nagyobb tempóval, akár száznegyvennel is megkergetik. A következő hónapok során Németországban és Csehországban is sokoldalú teszteket végeznek még a vonattal.

Az első hidrogénhajtású Coradia iLint-motorvonatot a napokban a csehországi Velim próbapályáján futtatják, akár száznegyvennel is. A képre kattintva Vladimir Fisar fotóiból készült galéria nyílik

Az alacsonypadlós Coradia iLintet tavaly ősszel, a berlini InnoTrans 2016 kiállításon és vásáron mutatták be a nagyközönségnek. A hidrogénüzemű vonat rendkívül innovatív technológiát képvisel, és ideális alternatívát szolgáltathat a nem villamosított vasútvonalakon. Az energiaátalakítás teljesen környezetbarát módon történik, az akkumulátorok rugalmas energiatárolást garantálnak, a vonat a vontatási energia és az elérhető energia felhasználását szabályozottan végzi. A vonat tetején található tartályokból a gáz halmazállapotú hidrogén hozza működésbe a villamos energiát előállító áramtermelő egységeket. A nem elhasznált villamos áram akkumulátorban tárolódik. Egy feltöltéssel nyolcszáz kilométert tehet meg a vonat. A szerelvény károsanyag-kibocsátás nélkül működik, mindössze gőzt és kondenzációs vizet bocsát ki magából, ráadásul nagyon csendes is.

A világ első hidrogénüzemanyaeg-cellás motorvonata várhatóan a jövő évtől szállíthat utasokat Alsó-Szászországban, a Buxtehude–Bremervörde–Bremerhaven–Cuxhaven viszonylaton. A szövetségi tartomány tizennégy szerelvényt rendelt meg.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.