Volta Trucks-premier Franciaországban

Kiss Bertalan   ·   2021.03.27. 09:00
Volta_Swoopin_Livery_v2.602af60ba5aa3

Vezetne középen ülve? Egy Volta Trucksban ez megvalósítható!

Úgy tűnik, európai szinten Franciaország jár az élen, komoly középtávú stratégiával a környezetbarát közlekedés és logisztika terén. Elsőként a párizsi közösségi közlekedés teljes buszállományát kívánják lecserélni elektromos üzeműre 2024-ig, amely már javában tart, míg 2024-re minden 150 ezer fő fölötti városban, alacsony emissziójú zónát, zónákat hoznak létre, a párizsiakat pedig tovább bővítik. Sőt, 2024-től már csak elektromos áruterítők járhatnák a francia főváros utcáit.

A fentiek alapján, talán nem véletlen, hogy az egyesült államokbeli Volta Trucks Franciaországot szemelte ki, mint első lehetséges európai piacának. Tavaly szeptemberében mutatták be a Volta Zero prototípusát és immáron az első, sorozatgyártásra érett példány kezdte meg négy hetes tartós tesztjét különböző logisztikai cégeknél. A projektet a new yorki székhelyű, Luxor Capital, mint befektető támogatja, több más, megújuló energiahasznosításra irányuló törekvéssel párhuzamosan. A Volta Trucks is már megkezdte a sorozatgyártás előkészítést és az értékesítési hálózat kiépítését Európában. A célcsoport első körben azon logisztikai cégek, ahol már futnak elektromos furgonok és csomagfutár triciklik.

A Volta Zero az első, akkumulátoros üzemű, középkategóriás, áruterítő tehergépkocsi a cég kínálatában, 150–200 kilométeres hatótávval. Az alacsony belépésű, háromszemélyes fülke teljesen síkpadlós, a gépkocsivezető középen foglal helyet, egyszerűbbé, olcsóbbá téve a gyártást, a klasszikus bal- vagy jobbkormányos kivitelekkel szemben. Mindkét oldalt egy-egy kifelé nyíló, távműködtetésű, bolygóajtó van, a buszokhoz hasonlóan. A tükrök helyett már kamerák mutatják a körkörös képet a jármű körül, de az ultrahangos érzékelők vagy gyalogos- és kerékpáros-felismerés sem hiányozik az aktív biztonsági megoldások közül.

A tavalyi premier óta már 260 millió dollár értékű előrendelése van a cégnek, ami a gyakorlati tesztek alatt várhatóan tovább növekszik.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Közút Infrastruktúra

Újra van győztese az észak-erdélyi autópálya építésének, talán most már elkészül a hiányzó tizenhat kilométer Aranyosgyéresnél

MTI/iho   ·   2022.08.09. 17:20

Az osztrák Strabag és a német Geiger romániai leányvállalatainak a konzorciumát hirdette ki győztesnek a romániai közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság az észak-erdélyi A3-as autópálya Kolozsvár és Marosvásárhely közötti hiányzó szakaszának a megépítésére kiírt pályázaton.