Chicago is a Stadler akkumulátoros vonataira szavaz
A nagyváros környéki elővárosi vasúti közlekedésért felelős Metra első körben nyolc akkumulátoros-villamos üzemű, kétrészes motorvonatot rendelt.
A napokban megkötött megállapodás opcionálisan további nyolc szerelvény vásárlását is lehetővé teszi. Az üzlettel a svájci központú gyártó tovább erősíti vezető helyét az amerikai piacon az alternatív hajtásrendszerű vasúti járművek terén. Előzőleg Kaliforniából szavaztak bizalmat a Stadlernek: nemrégiben a Calsta és a Caltrans együttműködése rendelt hidrogénhajtású motorvonatokat, tavaly pedig a Caltrain vett szintén akkumulátoros üzemű, emeletes motorvonatokat.
A legkorszerűbb szintet képviselő járműveket a 64,4 kilométer hosszú úgynevezett Rock Island vonalon tervezi bevetni a Metra.
A motorvonatokat úgy alakítják ki, hogy igény esetén később három- vagy négyrészessé is ki lehessen bővíteni.
Az úgynevezett Buy America (vagyis „Vásárolj amerikait!”) törvény értelmében a szerelvényeket az Egyesült Államokban kell megépíteni, jelentős hazai hozzáadott értékkel, továbbá meg kell felelniük az amerikai fogyatékossággal élők törvényének (ADA), valamint a Szövetségi Vasúti Hivatal (FRA) előírásainak is.
Az emissziómentes vasúti járművek beszerzése átformáló erejű Chicago közlekedésére nézve, mivel úttörő szerepet tölt be a modern motorvonatok technológiájának értékesítésében, továbbá jelentős előrelépés a fenntartható és hatékony városi mobilitás irányába, átalakítva a metropolisz közlekedésének jövőjét.
A Metra Stadler-vonatait a régió éghajlatának megfelelően alakítják majd ki, vagyis jobban bírják majd a keményebb téli időjárást. Ezen felül hatékony légkondicionáló rendszer, az ajtók környékén padlófűtés szolgálja az utasok kényelmét, a hajtásrendszer védelme érdekében pedig speciálisan szigetelik a géptereket.
A közlekedési társaság vezérigazgatója, Jim Derwinski elmondta, a járművek elengedhetetlen tényezői a flotta bővítésének. A környezetvédelmi és zajcsökkentési előnyökön felül jelentős szerepük lehet a vállalat gyakoribb sűrűségű egész napos szolgáltatás bevezetését célzó jövőképében. A Stadler US-nél úgy vélik, az akkumulátoros-villamos motorvonatok (BEMU) támogatni tudják a Metrához hasonló közlekedési vállalatokat abban, hogy a legmodernebb, zöld tömegközlekedési szolgáltatást nyújthassák az Egyesült Államokban.
A Stadler alternatív hajtásrendszerei sokkal környezetbarátabb vasúti közlekedést tesznek lehetővé azokon a vonalakon, ahol eddig nem volt alternatíva a dízelüzemmel szemben. A gyártó több mint nyolcvanévnyi tapasztalattal rendelkezik az akkumulátoros vasúti járművek építése terén. A mai korszerű akkumulátoros járművek már felsővezetékről és anélkül is képesek közlekedni, felsővezetéket használva vagy fékezés közben pedig tölteni tudják az akkucsomagot.
(Nyitóképünkön a chicagói Stadler-motorvonatok látványterve. Kép forrása: Stadler Rail)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!