Együtt fejlesztené az eurázsiai vasúti árufuvarozást az ADY és az ÖBB

iho/vasút   ·   2022.05.12. 15:00
eurazsia_tehervonat

Az azeri és az osztrák vasútvállalat képviselői a napokban írtak alá egyetértési nyilatkozatot, kiemelve a multimodális szállítás szerepét a két ország közötti gazdasági kapcsolatok erősítésében.

A felek közötti megbeszélések középpontjában a közös erőfeszítések fokozása állt az úgynevezett transzkaszpi nemzetközi szállítási útvonal hatékonyabb kihasználása, valamint a Kína és Európa, további a közép-ázsiai vasúti fuvarozás fejlesztése érdekében. Az ADY és az ÖBB is kijelentette, hogy az együttműködési megállapodás keretében mindent meg fognak tenni a zavartalan és hatékony szállítmányozás garantálásáért, kiváltképp a Baku–Tbiliszi–Kars (BTK) vasútvonalon és a fekete-tengeri útirányon.

Az ADY küldöttsége találkozott az úgynevezett Középső Korridoron aktívan fuvarozó Rail Cargo Group (RCG), a Metrans és a Bahnoperator képviselőivel is. Az azeri vasút teherszállítási ága, az ADY Container a LinkedInen közzétett közleményében arról írt, hogy ezen Közép- és Dél-Európában tevékenykedő vállalatok segítségével a régióban létre lehet hozni egy új csomópontot a transzkaszpi nemzetközi szállítási útvonal forgalmának fenntartásához.

A vasúti fuvarozó szerint az egyetértési nyilatkozatban részt vevő felek együtt fognak működni annak érdekében, hogy az Európából kiinduló, a Baku–Tbiliszi–Kars vasútvonalat használó, valamint a romániai Konstanca kikötőjéből a georgiai (grúziai) Poti kikötőjén keresztül Közép-Ázsiába és Kínába tartó multimodális vasúti árufuvarozás gyorsan és zavartalanul üzemelhessen. A partnerek célja érthető módon a Közép- és Dél-Európából kelet felé tartó áruszállítás fejlesztése és felpörgetése, ami vagy kizárólag vasúton, a Baku–Tbiliszi–Kars vonalat használva, Törökországon keresztül, valamint a fekete-tengeri útiránnyal kiegészítve fog történni.

Ebben az összefüggésben az ADY Container LLC a georgiai GR Logistics & Terminals-szal és a KTZ Express-szel együttműködve, az Azerbaijan Caspian Shipping Company (ASCO) támogatásával, multimodális konténeres áruszállítást indít el. A szolgáltatás keretében a Fekete-tenger keleti szélén fekvő poti, valamint a nyugati oldalán található konstancai kikötők közötti, több mint ezer kilométeres távon rá- és elhordó tengeri fuvarozást lehet igénybe venni: a Shair Vagif nevű hajó irányonként tíznaponta, vagyis havi háromszor indul, fedélzetén járatonként két konténerszállító blokkvonattal.

A lépés igen pozitív fejlemény a Középső Korridort és a transzkaszpi nemzetközi szállítási útvonalat használó áruforgalom közelmúltbeli felfutásával együtt. A régió szállítmányozási szereplői fokozatosan ismerik fel, hogy a megfelelő koordináció és a folyosó különböző részein történő közös tervmegvalósítás döntő fontosságú a szolgáltatás magas minőségének fenntartásához. Szintén létfontosságú az európai vállalatok bevonása, valamint a folyosón fekvő országokkal való együttműködésük, mivel az európai perspektíva, a szaktudás és a piacok ismerete nagyon konstruktívnak bizonyulhat – számol be a Rail Freight.

(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: railfreight.com)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút MAGYAR VASÚT

Magyar Vasút 2022 Konferencia

T. Hámori Ferenc   ·   2022.10.05. 09:00

Igazságos zöld átmenet? A vasútfejlesztés évtizede? Újabb esély Záhony előtt? # Valtsvasutra – ezeknek a jelmondatoknak a jegyében, 14. alkalommal rendezték meg a vasútszakma legrangosabb fórumát Budapesten.