Már zajlanak a tesztek a BuBe szabadkai részén

A napokban elkezdődtek a próbamenetek a felújított pályán, egyelőre még csak az állomás és a Belgrád felőli bejárat között.
Információink szerint jelenleg az úgynevezett zimonyi, zentai és horgosi blokkokból – vagyis ezen főirányok felé vezető átmenő fővágányokon – és azokra történő meneteket próbázták. A tesztek célja a vágányútban levő váltók központi állításának, illetve a jelzők megfelelő működésének vizsgálata volt.
A Szabadka–Belgrád vasútvonal korszerűsítésének köszönhetően kétszáz kilométer per órás sebességgel is közlekedhetnek majd a vonatok. Érdekesség, hogy a vonal felújításáig a szabadkai személypályaudvaron nem volt angolváltó, a rekonstrukció során viszont nyolcat is létrehoztak.
A szabadkai építési munkálatokról nemrégiben írt beszámolónkat itt olvashatják.




(Nyitóképünkön a próbákat végző mozdony kijár a jobb vágányról. Fotó: Tripolszki Dalibor)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!