Nem daruzható félpótkocsikat is szállíthat Spanyolországban a VTG

iho/vasút   ·   2023.06.13. 12:00
vtg_t4000

A német vállalat összesen kétszáz új, az ibériai széles nyomtávon használható T4000-es zsebeskocsit állít forgalomba.

Az első járműveket szeptemberben vehetik át. A szlovákiai Tatravagonka által gyártott vagonokat a nem daruzható félpótkocsik kezelése érdekében a Vega roadrailLink (r2L) rendszerével látják el.

Az új kocsik célja, hogy javítsa a spanyolországi nemzetközi vasúti árufuvarozást – a nemzetközi szolgáltatások eddig csak a szabványos, normál nyomtávú vágányokon, például a nagysebességű vonalakon volt lehetséges. A VTG szerint az összeköttetések előnyben részesítenék azokat a létesítményeket, ahol mindkét nyomtávú pálya megtalálható. Az áruk így Spanyolországból Franciaországon keresztül, a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) földközi-tengeri és atlanti folyosóin haladhatnak végig.

A VTG ezen kezdeményezése része a spanyol közlekedési, mobilitási és városfejlesztési minisztériummal (MITMA) közösen, 2022 októberében elindított együttműködésének, melynek célja a modális váltás, vagyis a közúti fuvarozásról a vasútira való áttérés felgyorsítása. A német vállalatnak akkor 37,7 millió eurós (jelenlegi árfolyam alapján 14 milliárd forint) támogatást adott a minisztérium. Ez az összeg a projekt teljes költségének ötven százalékát téríti, a másik felét a VTG állja.

A pénzből a kétszáz új T4000-es teherkocsin és az r2L rendszeren felül százötven kilencven láb (27,4 méter) hosszú, valamint negyven nyolcvanlábas (24,4 méteres), új vagon is beszerez a VTG. Ezeket a kocsikat fokozatosan állítják forgalomba a spanyol vasúthálózaton, a terv, hogy havonta húsz–harminc járművel bővüljön a flotta.

A VTG ráadásul elhozza Spanyolországba az SWS PowerBoxot is, mely egy autonóm áramellátó rendszer szabályozott hőmérsékletű árukhoz. Az r2L platformok az ibériai nyomtávhoz készült T4000-es zsebeskocsikkal és a már meglévő, normál nyomtávú T3000-es kocsikkal is kompatibilisek. Az SWS PowerBoxot viszont a nyolcvan és kilencven lábas kocsikon tervezik elhelyezni – számol be a Rail Freight.

(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: VTG / railfreight.com)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek