Tovább nyújtózik az M44-es gyorsforgalmi út

MTI/iho   ·   2025.04.16. 09:00
m44_m5_szentkiraly

Az M5-ös autópálya és Szentkirály közötti, több mint harminc kilométer hosszú, új szakasznak köszönhetően Kecskeméttől Békéscsabáig kétszer két sávon lehet közlekedni.

Az átadáson elhangzott: az M44-es gyorsforgalmi út teljes, 125 kilométeres szakaszának építkezésén a különféle munkafolyamatokban, több mint 1500 ember dolgozott, és csaknem 543 milliárd forint hazai költségvetési forrásból épült meg kilenc év alatt.

Az M44-es építési munkálatai 2016-ban kezdődtek, majd az első, a Tiszakürt és Kondoros közötti 61 kilométer hosszú szakasz 2019-ben, míg a Kondoros és Békéscsaba közötti 17,6 kilométeres szakasz egy évvel később épült meg.

Az új tiszaugi Tisza-hidat is magába foglaló, Lakitelek és Tiszakürt közötti tíz kilométeres út 2021-ben, 2024-ben pedig a Szentkirály és Lakitelek közötti 4,6 kilométer hosszú szakasz készült el.

Az M5-ös autópálya és Szentkirály közötti legújabb szakaszon egy kétszer két forgalmi sávos, leállósáv nélküli autóút épült, amely csatlakozik az M44-es autóút Szentkirály és Lakitelek közötti szakaszához. A beruházásnak köszönhetően összeköttetés valósult meg az M5-ös autópályától, Kecskemét térségétől Békéscsaba felé, ezzel csatlakoztatva a Békés vármegyei várost a gyorsforgalmi úthálózatba.

A fejlesztés az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) beruházásában, hazai forrásból valósult meg. Az új szakasz teljes kivitelezését a Hódút Építő Kft. végezte, bruttó 185,3 milliárd forintból.

(Nyitóképünkön az M44-es legújabb szakasza Nagykőrös közelében. Kép forrása: MTI / Koszticsák Szilárd)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Elmarad Romániában a dízelreneszánsz

iho/vasút   ·   2025.10.03. 09:00

A CFR Călători hónapok óta nem fizette ki a villamos üzemű járművei által elhasznált vontatási áram díját, ezért a vasúti áramszolgáltató Electrificare CFR úgy döntött: október 7-étől nem engedi közlekedni a villamosmozdonyokat és -motorvonatokat. A vasúttársaság végül kegyelmet kapott.

Vasút Nagyvasút

Október 13-ával leáll a nagykereki vonal!

Károly Szabolcs   ·   2025.10.01. 09:35

Debrecen egyik legfontosabb elővárosi mellékvonalán már egy ideje részben buszok viszik az utasokat és a pálya állapota járműhiány miatt. A vonal a leendő akkumulátorgyár és a reptér futópályájának meghosszabbításának útjában áll. Van visszút?