Újabb keskeny nyomközű Stadler-motorvonatok állhatnak forgalomba Olaszországban

A Ferrovie della Calabria (FdC) három dízel-elektromos szerelvényt rendelt, így már tizenkét Stadler-vonat szolgálhatja majd az utasokat.
A regionális vasúttársaság az elmúlt két év folyamán már vásárolt kilenc hidrogénhajtású motorvonatot a svájci központú gyártótól, most pedig újabb járművekkel bővítik a flottát: az FdC és a Stadler a napokban írták alá a megállapodást. Ezzel már száznál is több, egyéni igényekre szabott Stadler-vonat közlekedhet Olaszországban, megerősítve a gyártó személyre szabott vasúti járművek piaci szegmensében betöltött vezető pozícióját. A Stadlernél úgy vélik, ez a mennyiség fontos mérföldkő.
A Stadler svájci, bussnangi üzemében megépítendő vonatok Cosenza és Catanzaro között fognak közlekedni, várhatóan 2027 elejétől, javítva a regionális közlekedés általános hatékonyságát és fenntarthatóságát Calabria régióban.
A méteres nyomközű motorvonatokat kifejezetten az olasz piac egyedi követelményeihez fejlesztették ki a svájciak, például kisebbek és alacsonyabb a tengelynyomásuk annak érdekében, hogy tudjanak közlekedni az alagutakban, valamint a különböző regionális vasúttársaságok által üzemeltetett vonalakon. Különböző változatokban és konfigurációkban rendelhetők, többek között fogaskerekű hajtással, továbbá dízel-elektromos, akkumulátoros vagy hidrogénhajtású rendszerekkel. A kínálat annak bizonyítéka, hogy a Stadler nemcsak az egyéni igényekre szabott járművek, hanem az alternatív hajtásrendszerek terén is vezető szerepet tölt be.
Az egyedileg épített járművek terén 2007-ben, az FdC első megrendelése révén ért el áttörést a Stadler; a keretszerződés dízel-elektromos üzemű, fogaskerekű vonatokra szólt. Ezen üzletre építve a svájciak azóta különböző változatokat is kifejlesztettek a Puglia és Basilicata régiókban üzemelő Ferrovie Appulo Lucane (FAL), a szardíniai Azienda Regionale Sarda Trasporti (ARST), valamint a Piemont régióban tevékenykedő Società Subalpina di Imprese Ferroviarie (SSIF) vasúttársaságok igényeinek. A gyártó szerint ezen projektek különösen összetettek, intenzív együttműködést igényelnek az ügyfelekkel, ezen felül speciális szakértelmet és csapatmunkát is elvárnak.
(Az FdC tizenkét hidrogénüzemű, keskeny nyomközű szerelvényt már vásárolt a Stadlertől, most három dízel-villamos motorvonat van soron. Kép forrása: Stadler Rail)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!