Százkét család kerülhet bajba az Orangeways miatt
Körülbelül harminc szabadnapos buszsofőr jelent meg csütörtökön a Gemenc Volán Zrt. szekszárdi telephelyén, hogy a cég vezetőinek közbenjárását kérjék a Gemenc Volán alvállalkozója, az Orangeways Zrt. és a dolgozók között húzódó vitában. „Nem demonstrációról van szó, és nem szakszervezeti kezdeményezésről” – hangsúlyozta Dávid György, aki egyébként a DÁM Szakszervezet elnöke. Az MTI-nek elmondta, hogy rendszeresen késve kapják a fizetésüket, a béren kívüli juttatások pedig több hónapot csúsznak.
A májusban esedékes üdülési csekket még nem, a júniusi étkezési jegyet szerdán kapták meg, a beiskolázási támogatást sem utalta még a munkaadó, és az Orangeways nem hajtotta végre azokat a bérfejlesztéseket sem, amelyek a Gemenc Volánnál megtörténtek – sorolta Dávid György.
Az MTI kérdésére azt is elmondta, hogy személyenként 100-150 ezer forintra rúghat az elmaradás. Szerinte 102 család megélhetéséről van szó, ennyien dolgoznak Dombóváron és Tamásiban a Gemenc Volán Zrt.-vel alvállalkozói szerződésben álló Orangeways-nél 2009 óta. Megjegyezte, kezdetektől gond van a munkáltatóval. A Gemenc Volán vezérigazgatójához „végső elkeseredésükben” mentek el, hogy közbenjárását kérjék, mert az Orangeways vezetőjének többszöri ígérete ellenére nem kapták meg a béren kívüli juttatásokat.
A harminc buszsofőrt fogadó Miszler Miklós személyforgalmi és marketing igazgatója az MTI-nek elmondta, hogy az ügyben nem kívánnak nyilatkozni, de a munkabéke érdekében mindent elkövetnek a dolgozók és az alvállalkozó irányában is.
„Megütközéssel fogadtuk a szakszervezet mára időzített akcióját, miután néhány hete személyesen, a fővállalkozó Gemenc Volán képviselőjének jelenlétében egyeztünk meg a függőben lévő cafeteria-elemek rendezéséről. Dávid úr is tudja, hogy a szakszervezet igényeinek megfelelően éppen a mai napon érkeznek meg a kinyomtatott üdülési csekkek, így holnap már okafogyottá vált volna a tiltakozás” – fogalmazott Kovács Miklós, az Orangeways vezérigazgatója az MTI megkeresésére írt levelében.
Az említett csúszás, amely a megállapodásnak megfelelően rendeződik, kizárólag a cafeteria ezen elemét érinti, az Orangeways által alkalmazott munkatársak a Gemenc Volán által szolgáltatott adatok alapján meghatározott munkabérüket minden eseten időben kapták és kapják meg. Egyetlen alkalommal fordult elő egynapos csúszás, amely esetben a szakszervezet azonnal fel is jelentette társaságunkat a Munkaügyi Felügyeletnél. Ha több alkalom lett volna, nyilván a feljelentés is többször zajlott volna le, vázolta.
Megjegyezte azt is, hogy a szakszervezettel kétségtelenül nem felhőtlen a viszonyuk, ennek azonban csak ürügyet szolgáltatnak a csúszások. A valódi okot abban látja, hogy a korábbinál erősebb munkafegyelmet követelnek meg a dolgozóiktól, ami egyeseknek nem tetszik. „Ennek ellenére, ahogyan eddig is, minden kötelezettségünknek eleget teszünk, a szakszervezetnek pedig igyekszünk konstruktív partnere lenni” – zárta válaszát Kovács Miklós.