A bika, a Ro-La és a gyermekfalu

iho/vasút   ·   2012.08.10. 11:30
00

A 1116 007 pályaszámú ES64U2 típusjelű Taurus 2001-ben hagyta el a gyárat. A határon átlépő forgalomra készülve az EVM 120 vonatbefolyásolót telepítették rá, a RailJet-forgalom elindulásáig különböző ablakos vonatokkal járt is Budapest és Bécs között. Olvasóink talán emlékeznek rá (az Indóház 2008. júniusi számában esélylatolgatással egybekötött mozdonybemutatót is tartottunk), a 2008-as osztrák–svájci közös rendezésű labdarúgó Európa-bajnokság idején az egyik résztvevő, Görögország színeit viselte magán. Nem egész mellesleg már akkor is járta a magyar vaspályákat, szintén Ro-La szerelvényekkel.

A tarka mozdony szerelvényével Kelenföldön, augusztus 4-én<br>(fotó: Guzsik Csaba)

Az SOS Gyermekfalu-mozgalom 2009-ben ünnepelte alapításának hatvanadik évfordulóját. Az ötletadó az osztrák Hermann Gmeiner volt (ezért is az osztrák mozdony évfordulós dekorációja), a második világháború után árván maradt gyermekek megsegítését, családi körülmények közötti felnevelését szolgálva. A 1116 007 2009 májusa óta viseli az SOS Gyermekfalu-mozgalom hirdetését. A gép a második bérlési hullámmal érkezett a Rail Cargo Hungariához, eddig általában vegyes tehervonatokat húzott.

Kiskunfélegyházán Hegedűs Olivér fényképezte a vonatot

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

106-os vonal: a vasút mint zavaró tényező

Károly Szabolcs   ·   2025.10.18. 12:00

Október 18-án késő este jó időre, ha nem végleg elmennek az utolsó vonatok az ország egyik legjelentősebb vicinálisán, Debrecenből Nagykerekibe és vissza. A repülőtér és az akkumulátorgyár terjeszkedésének útjában álló vasút a tervek szerint új nyomvonalat kap – majd egyszer...