A kínai piacra koncentrál a Boeing

MTI/iho   ·   2013.09.05. 15:00

A Boeing repülőgépgyártó éves üzleti előrejelzése szerint Kína jelentheti a jövőben a legnagyobb üzleti lehetőséget a cég számára. Az amerikai Boeing az ázsiai piacban látja a megmentőt, mert miközben máshol csökken a kereslet az új repülőgépek iránt, addig a gazdasági növekedés és a turizmus fejlődése miatt Kínában kitűnő üzleti lehetőségek vannak.

A repülőgépgyártó szerint 2032-re minden hatodik új repülőgépet Kínában adhatnak el. A cég számításai szerint 2012–2032 között 5580 repülőt adhatnak el az ázsiai országban, összesen 780 milliárd dollár értékben. Az egy évvel korábbi becslésben még csak 5260 repülőgép eladását tervezték ebben az időszakban. A cég szerint a következő két évtizedben éves szinten hét százalékkal fog növekedni a kínai légi forgalom, ezen belül 7,2 százalékkal a hosszabb utak száma, összességében meghaladva a globális ötszázalékos forgalmi növekedést. A növekedés motorja a Kínán, illetve az Ázsián belüli turizmus lesz. 2032-re kínai légitársaságok bonyolíthatják le a világ teljes légi forgalmának tizenhat százalékát a mostani tizenegy százalék helyett.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek