A Kvassay híd elkészült, a csepeli HÉV mégsem megy át rajta még egy darabig
Tovább tart a HÉV-pótlás, mert... Miért is? Elvileg készen van a híd.
„A 2020 júniusa óta tartó csepeli hévpótlás az egész XXI. kerület, a dél-pesti agglomeráció (például Szigetszentmiklós, Halásztelek) közlekedését megnehezíti. A korábban 12–15 perces utazás helyett a pótlás alatt az utazás majdnem kétszer olyan hosszúra, 20–30 percesre növekedett a Boráros tér és Csepel között, ráadásul az út felénél kényelmetlen átszállás is megszakítja utazást” – írja posztjában a Közlekedő Tömeg.
Megpróbáltunk utánajárni, miért, így jártunk.
„A H7-es HÉV vonalát érintő forgalomkorlátozás a MÁV-HÉV Zrt. korábbi tájékoztatása alapján eredetileg 2020. december 31-éig tartott volna. A Budapesti Közlekedési Központ 2020. november második felében azt a tájékoztatást kapta a MÁV-HÉV Zrt.-től, hogy a H7-es HÉV forgalmának korlátozását előreláthatólag 2021. augusztus 31-éig fenn kell tartani.
A H7-es HÉV Csepel egyetlen kötöttpályás kapcsolatát biztosítja a belváros felé, amelyen naponta körülbelül 40 ezren utaznak. Jelenleg a HÉV helyett a belső szakaszon továbbra is pótlóbuszok közlekednek, így ez a 40 ezer utas további egy átszállásra kényszerül. Tekintettel a HÉV-vonal hálózati adottságaira, egy átlagos Csepel és belváros közötti utazás így akár sajnos három átszállással is járhat, nemcsak a csúcsidőszakokban, hanem napközben, az esti órákban és hétvégén is. Emellett a hévpótló autóbuszok a jelenleg egyébként is terhelt Soroksári út környezetét tovább terhelik.
A kérdésben pontosabb információkért kérjük, forduljon a MÁV-HÉV Zrt.-hez” – felelte a BKK.
MÁV-HÉV?
Egyelőre semmi. Ha válaszolnak, közöljük.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!