A szűk keresztmetszet

Kemsei Zoltán   ·   2012.10.20. 09:45
00

Nem tegnap történt, amikor legutóbb nekiálltak a Pongrácz út és a ceglédi vasútvonal fölött átívelő híd karbantartásának. 1990-91-ben újították fel legutóbb, ekkor csak az északi pályát, a villamosok jó fél éven át a déli oldalon, egy vágányon közlekedtek. A híd állapotát azóta is rendszeresen, az előírásoknak megfelelően vizsgálták, fél, vagy egy éves időtartamra megadva az engedélyt a villamosok közlekedésére.

A villamospótlás térképe<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(forrás: BKK)

A 2012. márciusi, két hétvégén át tartó vizsgálat azonban kimondta a megfellebbezhetetlen ítéletet: a hat hónapra szóló engedély lejárta után mindenképp fel kell újítani a hidat, a főtartók elhasználódott állapota miatt. Innentől kezdve elindult a szokásos eljárás, a különböző engedélyek, források beszerzése, és – mivel vasút fölötti hídról van szó – Kőbánya-Teherpályaudvar néhány vágányának ideiglenes kizárását is egyeztetni kellett a MÁV-val.

A pályatestből ideiglenesen kiemelt vágányok a Zách utcánál<br>(a szerző felvételei)

A felújítás szeptember 12-én kezdődött, és a tervek szerint december 4-ig tart. A hossztartók és a hossztaró konzolok övlemezeinek cseréjén kívül a híd teljes korrózióvédelmet kap, teljesen felújítják a villamospályát. A Pongrácz úti lakótelep megállójának peronjai és a töltésre felvezető lépcsők is megújulnak. A most elvégzett rekonstrukció további húsz évre garantálja a híd tartósságát.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Ganz és MÁVAG: ki viselheti a patinás elnevezést?

iho/vasút   ·   2025.04.15. 09:00

A hazai vasúti járműipari vállalatok keresik azt a márkanevet, ami segíthetné a piaci pozíciójukat. A nagymúltú Ganz–MÁVAG névre többen is pályáznának, de a nemzetközi piacok meghódításához inkább jó termék, mint történelmi márka segítene.