Alstom metró Amszterdamnak is
Összesen kétszáz millió euró, azaz közel ötvenöt milliárd forint értékben rendelt még 2010 februárjában huszonhárom Alstom Metropolis szerelvényt a városi metró üzemeltetője. A most elkészült prototípust a valenciennes-i próbapályán tesztelik 2012 februárjáig, a holland próbák után pedig várhatóan 2012 őszén állnak forgalomba a szerelvények Amszterdamban.
Az Amszterdam számára készülő metrószerelvények az Alstom Metropolis termékcsaládjába tartoznak csakúgy, mint az új budapesti metrószerelvények. Hasonlóan az új budapesti metrókhoz, a holland főváros számára készült prototípust is a vállalat valenciennes-i gyártóközpontjában készítették, a szériaszerelvények összeszerelése pedig szintén az Alstom katowicei gyárban történik.
Az amszterdami Metropolis azonban csak műszaki tartalmában azonos a budapesti kettes metróvonalra készített metrószerelvényekkel. A most elkészült holland szerelvény ugyanis egy igazi óriás, a jármű jóval hosszabb és szélesebb is, mint az átlagos méretű metrószerelvények. Kapacitása ötven százalékkal nagyobb a holland vonalon jelenleg futó metrószerelvények kapacitásánál. A most elkészült prototípus vonat hat kocsiból áll, a teljes szerelvény száztizenhat méter hosszú. Az új jármű kívül-belül modern megjelenést kölcsönző LED fényforrásokat és dinamikus utastájékoztató rendszert kapott, ezen kívül több természetes fény is jut a belső térbe a továbbfejlesztett utastérnek köszönhetően, melynek egyébként belmagassága is szokatlanul nagy, kettő egész három tized méter.
A megközelítőleg hétszázötvenezer lakosú Amszterdam összesen negyvenkét és fél kilométer hosszú metróhálózatát négy vonal alkotja, ötvenlkét metróállomással. A városban jelenleg is építés alatt van egy új, észak-dél irányú metróvonal, amely szerelvényeinek szállítására az amszterdami metró üzemeltetője, a GVB szintén az Alstom-mal kötött opcionális szerződést.