Árgus szemmel felügyelik a Riedbahn felújítását

iho/vasút   ·   2024.07.15. 15:00
riedbahn

Július 15-ével közel fél évre teljesen kizárja a DB InfraGo a Frankfurtot Mannheimmal összekötő vasútvonalat, az árufuvarozóknak alternatív útvonalakat kell találniuk. A Die Güterbahnen vasúti szövetség online, élőben követi nyomon a munkálatokat.

A törölt vonatokról, menetrendi változásokról és egyéb üzemeltetési problémákról valós idejű információkat szolgáltató Riedbahn Live Ticker platform célja az építkezés, az üzemeltetési folyamatok és problémák nyomon követése – de a pozitív fejleményeké is. A Die Güterbahnen a piaci szereplőktől érkező információkkal frissíti a rendszert, melyet a jövőbeli felújítások során is használni fogja a szövetség – a Riedbahn korszerűsítésén felül körülbelül negyven beruházást terveznek a következő évek során.

A munkálatok előrehaladásának nyomon követésével a szövetség felveszi az őr szerepét. Habár a Riedbahn-figyelő honlapon az áll: „jó a bizalom, de még jobb az irányítás”, úgy tűnik, mégsem bíznak teljesen abban, hogy a németországi vasúti infrastruktúra-kezelő DB InfraGo meg tudja előzni a vasúti árufuvarozási szektort érő károkat. A Die Güterbahnen viszont a szlogennek megfelelően mozgósítja a vasúti árufuvarozókat, hogy közösen tartsák szemmel a DB InfraGo munkáját.

A Die Güterbahnen mindenekelőtt azt reméli, hogy a lezárás zökkenőmentesen fog zajlani. Probléma esetén azonban arról is szeretnének gondoskodni, hogy az okokat ne hagyják figyelmen kívül, hanem nyíltan közöljék azokat a szövetséggel és az érintett cégekkel. Úgy vélik, a koncepció törékeny, mivel az előre nem látható események Németország-szerte hatással lehetnek az ellátási láncokra. A kihívások óriásiak a vállalatok számára, akiknek pluszköltségekkel kell számolniuk, miközben az ügyfelek elégedettségét is meg kell őrizniük. A további eltérések pedig még nagyobb nehézségeket eredményezhetnek. Kiemelték: a túlontúl gyakran elhanyagolt vasúti árufuvarozásra szeretnének koncentrálni, és kommunikációs támogatást nyújtani a tagoknak és a lakosságnak. Ezen felül remélik, hogy egy olyan megfelelő adatbázist tudnak létrehozni a következő negyven kizáráshoz, melyből minden fél tanulhat.

A Frankfurtot Mannheimmal összekötő Riedbahn útvonala (kép forrása: railfreight.com)

A tervezett pályafelújítások habár szükségesek, szálkát jelentenek a vasúttársaságok szemében. A DB InfraGo elismerte, kerülő útvonalakra ritkán van szükség: a Ludwigsbahnt (Wormson át) és a Main-Neckar-Bahnt (Darmstadton és Heidelbergen át) érintő, már amúgy is magas számú menetvonal-kiosztás okán csak nagyon kevés kapacitás lesz elérhető ezeken a vonalakon a Riedbahn december 14-éig tartó általános felújítása során. Míg a Moselle-vasúton és a nem villamosított Alsenztalbahnon továbbra is rendelkezésre áll némi kapacitás, az infrastruktúra-kezelő arra kéri a vasúti árufuvarozókat, akiknek nincs szükségük a lefoglalt menetvonalaikra, hogy idő előtt mondják le azokat. Ez a lépés növelné annak a valószínűségét, hogy teljesíteni tudják az év során a teherforgalom számára várható menetvonal-igényeket.

A Die Güterbahnen még áprilisban fejezte ki azon aggodalmát, hogy a sok tervezett pályafelújítás és a kerülőútvonalak szűkössége fordított modális váltást okozhat, ami lehet, hogy nem csak ideiglenesen, a munkálatok idejére korlátozódik. Ehelyett az amúgy is nehézségekkel küzdő vasúti szolgáltatók végleg elveszíthetik az irányt, ahogy más országokban már megtörtént – számol be a Rail Freight.

(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: DB InfraGo / railfreight.com)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek