Angyalföldi felújítás: a végtelen változatosság
Általában elmondható, hogy mindhárom megállóközben teljesen mást láthat az arra járó. A Frangepán utca és a Fiastyúk utca között a pályának nyoma sincs, néhol még látszik a régi ágyazat maradványa. A Fiastyúk utca és a Rokolya utca között viszont egy csapat már a vágány szerelésével foglalkozott május 18-án délután. A Rokolya utcától a Gyöngyösi utcáig pedig mindössze az anyákat és a GEO-alátéteket vették le, a sínek még a helyükön vannak rögzítetlenül.
A felújítás során az elszennyeződött, elaprózódott, itt-ott vízzsákokkal tarkított ágyazatot teljesen kikotorják, helyére új ágyazati anyag kerül, alatta geotextíliával. A pálya viszont legnagyobb részben a régi LM jelű aljak és 48,5 kilogrammos sínek felhasználásával újul meg; új sín csak a megállókban lesz. A használt aljakat új szerelvényezéssel látják el. A régi síneket Diósgyőrben hengerelték 1979-ben és 1980-ban. Erre a költségkímélő megoldásra azért van lehetőség, mert itt igazából az alépítmény volt igen rossz állapotban, maga a pálya lényegesen kevésbé.
Az útátjárók némileg nehezítik a munkát. Néhányat elbontottak – ilyen például a Fáy utcai nagypaneles átjáró – a Tahi utcai és a Fiastyúk utcai viszont fél szélességben járható.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!