Az év vágányzára LeoJetet szült

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2014.08.16. 14:45
kiskep_3

A kelet-csehországi Ústí nad Orlicí állomás átépítése miatt szombaton vágányzári menetrend van érvényben Csehországban. A fontos vasúti csomópont a nyugat–keleti és az észak–déli vasúti korridor közepén helyezkedik el, ezért volt szükség több rendkívüli intézkedés bevezetésére.

Szinte az egész ország menetrendjét megrengette a szombati vágányzár. A sokvágányos Ústí nad Orlicí állomás modernizációja miatt huszonnégy órára csak egy vágányt hagytak a forgalomnak, sőt még a biztosítóberendezést is kikapcsolták. A személyvonatokat autóbuszokkal pótolják, a Prága–Česká Třebová–Brno gyorsvonatokat visszavonták, ezek helyett a Prága–Zsolna viszonylatú EC-járatok állnak meg Přelouč, Choceň és Ústí nad Orlicí-město állomáson.

Indul Prágából a LeoJet<br>(fotó: a szerző)


A Budapestre közlekedő EC-vonatok közlekedésére csak részben van hatással a vágányzár, ezeknél a járatoknál csak forgalmi okok miatti késésre (akár 30–40 perc) lehet számítani. Sajátos módon oldották meg a magánvasutak a vágányzár miatti forgalomkorlátozást, a vasútiinfrastruktúra-kezelőséggel egyeztetve abban egyezett meg a RegioJet és Leo Express, hogy járataikat összekapcsolva közlekedtetik. Érdekes RegioJet plusz Leo Express szerelvények cirkálnak így a cseh vasúthálózaton.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.