Bakonyi tehermentesítés: nyár végéig csak a személyvonatoké és gépmeneteké a 20-as vonal

Harmati Marcell   ·   2024.08.09. 13:20
02_20-as_korlatozas

Száz méteren továbbra is 10 kilométer/órás sebességkorlátozás van érvényben a Székesfehérvár–Szombathely vasútvonalon.

A kapacitás-korlátozást Szentgál és Városlőd-Kislőd állomások között a pálya állapota miatt vezette be a MÁV, tehervonatok továbbra sem közlekedhetnek arra. A gépmenetek és személyszállító vonatok is legfeljebb 10 kilométer/órás sebességkorlátozással haladhatnak az érintett 100 méteres szakaszon.

Most kiderült, az illetékesnek még további idő szükséges a helyreállításhoz. Jelenlegi állás szerint a területileg illetékes szombathelyi pályafenntartási igazgatóság augusztus 31. éjfélig fenntartja a korlátozást. Információink szerint teljes kizárásra lenne szükség, ám a Retró Isztria fürdősvonat gond nélküli közlekedtetése miatt ez nem lehetséges. Pedig korábban volt rá példa: 2018 nyarán teljes kizárás volt a 20-as vonalon. Akkor az Isztria a Balaton északi partján közlekedett.

A helyzet bő tíz éve: Városlőd, 2014. január 29. MMV Ufó halad tehervonatával Ajka irányába az érintett állomástávolságban, azaz Szentgál és Városlőd-Kislőd között (a szerző felvételei)

Idén a tehervonatok még három hétig biztos alternatív útirányon közlekednek, az ablakos vonatok meg lassúmenetben.

Nyitóképünk Balatonkenesén készült, 2018. augusztus 22-én. A már említett 20-as vonali vágányzár miatt menetrend szerint a Balaton északi partján közlekedett ukki (na meg zalaegerszegi) irányváltással az Isztria. Harmati Marcell felvételén a már azóta villamosított szakaszon halad a csodálatos balatoni panorámával a háttérben

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!