Belga mozdonnyal bővül a CER Cargo flottája

iho/vasút   ·   2018.04.03. 13:45
400px_cer_effiliner3000

A CER Hungary Zrt. a napokban vette át ünnepélyes keretek között a CZ Loko Česká Třebova-i üzemében a legújabb nagyteljesítményű dízelmozdonyát, a 753 609-es Bizónt (magyarul: Bölény), amelyet még tavaly decemberben rendeltek meg. A magán-vasúttársaság vontatóflottája májusban újabb géppel bővül: a 365 002 pályaszámú EffiLiner 3000-es villamos mozdonnyal, így a magyarországi központú vasúti teherfuvarozó vállalat a CZ Loko által teljeskörűen felújított villanymozdonyainak második üzemeltetőjévé válik.

Habár a CER első EffiLiner 3000-ese még készül, a cég heteken belül át is veheti. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: CER Slovakia Facebook-oldala)

A kétáramnemű (huszonöt kilovolt ötven hertzes váltakozó áram, valamint három kilovoltos egyenfeszültség) villamos mozdony névleges teljesítménye 2910 kilowatt, legnagyobb üzemi sebessége százhúsz kilométer per óra. A jármű a CER Holding szlovákiai, CER Slovakia divíziójánál teljesít majd szolgálatot: a tervek szerint Csehország, Szlovákia és Magyarország között fog tehervonatokat továbbítani – számol be a Railcolor News.

A CZ Loko 2013–2016-bann vásárolta meg a belga nemzeti vasút SNCB/NMBS tizenkét 12-es sorozatú villamos mozdonyát, melyeket 2012-ben selejteztek a belgák. Az 1988-ban a Bombardier által felvásárolt egykori belga mozdonygyártó, a La Brugeoise et Nivelle-nél 1986–1987-benn megépített, a belgáknál eredetileg 1201-1212 pályaszámon közlekedő villamos mozdonyokat a vontatási és elektronikus részegységek korszerűsítését követően, EffiLiner 3000-es sorozatként kínálják megvásárlásra vagy lízingre. Az átépítés során az eredeti konstrukcióból mindössze a főkeret, a mozdonyszekrény, a forgóváz, valamint a vontatómotorok maradtak az eredetiek. A 18,65 méter hosszú mozdonyok tömege maradt nyolcvanöt tonna, az eredeti százhatvan kilométer per órás sebességet azonban százhúszra korlátozták le. A CZ Loko szerint a felújítással a gépek az az újonnan gyártott mozdonyokhoz hasonló üzemi teljesítményt nyújtanak, miközben harminc százalékkal kevesebbe kerülnek.

Az első EffiLiner 3000-est, a 365 001-est 2016 júniusában mutatta be hivatalosan a CZ Loko az ostravai Cseh Vasúti Napokon. A második, 365 002-esre a a CER Cargo csapott le.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek