Belga mozdonyokra telepíthet ETCS-t az Alstom
A belga nemzeti vasút SNCB harminchét HLD77 sorozatú dízelmozdonyára kerülhet fel a kettes szintű egységes európai vonatbefolyásolási rendszer.
Az SNCB és az Alstom által megkötött szerződés keretében több mint nyolcszáz belga mozdonyhoz és vasúti járműhöz szállít felszerelést a francia vállalat, tovább javítva a vasúti közlekedés biztonságát.
A Siemens és a Vossloh által 1999 és 2005 között, a németországi, kieli MaK (Maschinenbau Kiel GmbH) üzemében gyártott HLD77-es mozdonysorozatot elsősorban tolatási műveletekre használja az SNCB. A négytengelyes járművek korszerűsítése 2023 és 2025 között mehet végbe, a rendszer fenntartásáért és karbantartásáért tíz évig felel az Alstom.
Az ETCS rendszert a belga TBL1+ vonatbefolyásolási rendszerrel is kiegészítik. Az ETCS felügyeleti rendszert eredetileg a határokon átnyúló vasúti forgalom harmonizálására találták ki, ugyanakkor gyorsabbá, pontosabbá és biztonságosabbá is teszi a vasúti közlekedést. Az Alstom szerint az európai előállítású ETCS-sel ellátott vonatok több mint hetven százalékához a vállalat rendszerét használták fel.
A különféle jelző- és vonatbefolyásoló rendszerek műszaki tervezését és a fedélzeti berendezések szállítását egy charleroi-i telephelyről fogják irányítani. A szerződés részeként ez a létesítmény tíz évig nyújt majd karbantartási szolgáltatásokat, beleértve az alkatrészellátást és a javításokat is. Az Alstom Benelux ezért nyolcvan új mérnököt keres a helyszínre – számol be a Rail Tech.
(Nyitóképünkön az SNCB egyik HLD77-es mozdonya. Kép forrása: Wikipedia)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!