Bemondták a Parlamentben is: három és fél óra alatt Belgrádban lehetünk

iho/vasút   ·   2016.03.31. 13:45
00kicsi

Tasó László, a nemzeti fejlesztési tárca közlekedéspolitikáért felelős államtitkára azt mondta, a szakaszon két vágányon, villamosított, az európai szabványnak megfelelő 160 kilométer/órás sebességgel használható pályát létesítenek. Az egyezményt és annak összes mellékletét elküldték az Európai Bizottságnak. A vasúti közlekedés korszerűsítése nemcsak Magyarországnak, de Közép-Európának és a Nyugat-Balkánnak is érdeke, illeszkedik a kínai Selyemút elképzelésbe is.

A görög Pireusz kikötőjéből a jövőben a Belgrád–Budapest vasútvonalon haladhatnak majd a kínai áruk, a két főváros közötti közlekedés pedig a remények szerint – a jelenlegi nyolcról – három és fél órára csökken majd – közölte.

(fotó: Kemsei Zoltán)

Két korábbi cikkünkre azért fölhívnánk a figyelmet:

  • 2015. szeptember 9.: „kétszáz kilométer per óra sebességre alkalmas vasúti pálya építése már régóta napirenden van”
  • 2015. július 18.: „a beruházás keretében kétvágányúvá teszik és villamosítják a vasútvonalat, és a projekt megvalósításával a legnagyobb tengelynyomású tehervonatok is közlekedhetnek majd az új pályán, a személyforgalomban pedig a vonatok a 160 kilométer/órás sebességet is elérhetik.”

Azaz a sebesség újra 160-as, pálya persze még sehol, pedig már tavaly elkezdték állítólag csinálni...

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Eldőlt, ki készítheti el a dél-pesti villamosfejlesztések tanulmánytervét a BKK-nak

BKK/iho   ·   2024.11.28. 17:20

Újabb szakaszába lép a dél-pesti villamoshálózat fejlesztésének tervezése. A Budapesti Közlekedési Központ kihirdette, ki készítheti el a térség közlekedésfejlesztési projektjeit előkészítő, illetve megalapozó tanulmánytervet, amelynek célja, hogy műszaki és forgalmi szempontból megvizsgálja a Dél-Pesten tervezett fejlesztéseket – kiemelten a 3-as villamosvonal Pesterzsébetig tervezett meghosszabbítását, valamint a 42-es villamos vonalának lehetséges fejlesztését, meghosszabbítását –, és ezek egymásra gyakorolt hatását.

Vasút Nagyvasút

Egy éve indult újra a személyforgalom Röszkénél

iho/vasút   ·   2024.11.28. 09:00

Nyolc éven át nem közlekedhettek személyszállító vonatok Magyarország és a Vajdaság között a 136-os vonalon. Jövőre elkészülnek a villamosítási és biztosítóberendezési munkálatok is a magyar szakaszon, továbbá a szegedi deltavágányt is üzembe helyezik.