Bemutatkozott a sajtónak a 2201-es
– Még az idén összesen huszonöt kocsi érkezik a rövidebb, harmincnégy méteres változatból, és előreláthatólag kora ősszel már utazhatunk is rajtuk – mondta az avatón Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója. A bemutató napján, délelőtt egy kisebb próbát is végeztek a VJSZ udvarán, kerekesszékesek, kisgyerekesek mondhatták el véleményeiket, javaslataikat.
Végig alacsonypadlós a villamos, de a különbséget zongorázni lehet, ha csak a Nagykörúton 2006 óta közlekedő Combinókra gondolunk. A korai alacsonypadlós járművek komoly gyermekbetegsége volt, hogy a beszállási kényelem oltárán bizony az utazási kényelmet áldozták fel, ez a trend megszűnni látszik. Budapest új villamosain (figyelem, kettő plusz egyes az üléselrendezés!) a hajtásháznál az egyik oldalon szóló üléseket építettek be, a keskeny oldalon egy személynek jut állóhely a hajtás mellett. A kerekesszékkel, gyermekkocsival utazóknak közvetlenül az ajtó mellett alakítottak ki helyet.
Hamarosan két újabb kocsi érkezik Budapestre, a szükséges vizsgák után a három villamos együtt kezdi meg próbafutását tavasszal. Az érkezések mellett érdemes lesz figyelni a vonali, utas nélküli próbaüzemeket is. Szeptembertől pedig jöhetnek az éles, immár utasforgalomban eltöltött napok.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az Erdélybe induló Történelmi Székely Gyors zarándokvonatra és az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!