Betonlemezes vágányokkal épül meg a Semmering-bázisalagút

iho/vasút   ·   2025.03.29. 08:35
semmering_bazisalagut_betonlemez

A Rhomberg Sersa Rail Group és a Porr Group konzorciuma 76 millió euróért hozhat létre összesen ötvenöt kilométernyi, zúzottkő nélküli pályát a készülő műtárgyban.

Az osztrák vasúti infrastruktúra-kezelő ÖBB-Infrastruktur megbízása értelmében a konzorcium ezen felül elvégezheti a föld-, beton- és födémmunkákat, kiépíthet plusz zúzottköves vágányt, létrehozhatja a zajvédelmet, az alépítményt, az acélszerkezeteket, valamint az alagút két bejáratánál zúzottkő nélküli és zúzottkő-ágyazatos kitérőket is.

A technológiának köszönhetően a vonatok akár 230 kilométer per órás tempóval is hasíthatnak majd a tervek szerint 2030-ban megnyíló, 27,3 kilométer hosszú műtárgyban. A legmagasabb szintű pályaminőség és pontosság érdekében az ÖBB és a Porr által kifejlesztett, mára jól bevált Slab Track Austria rendszert fogják telepíteni, ami a karbantartási igényeket is minimálisra csökkenti. A betonlemezek tervezése és gyártása a tervek szerint idén júniusban kezdődik meg, a lehelyezésükre pedig várhatóan 2027 áprilisától kerülhet sor.

A konzorcium BTA Semmering Basistunnel 4.1 elnevezésű vegyesvállalata jelenleg a távközlési és elektromos rendszereket, a világítást, a veszélyhelyzeti menekülési útvonalak jelzéseit, valamint a szellőztető és tűzoltóberendezéseket telepíti a bázisalagútban egy másik, 176 millió euró (jelenlegi árfolyam alapján körülbelül 70,5 milliárd forint) értékű, 2024-ben odaítélt szerződés értelmében – számol be a Railway Gazette.

(Nyitóképünkön a betonlemezes pálya látványterve. Kép forrása: ÖBB / Railway Gazette)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek