Bodolai híd: volt, nincs, nem is lesz
Június végén a heves esőzések okozta áradástól omlott össze a Brassóból Bodzafordulóra vezető vasútvonal egyik hídja Bodola falu határában, amelyik a Tatrang folyó felett vezetett át. Gheorghe Baciu bodzafordulói szenátor még szeptember elején kérdést intézett Lucian Sova szállításügyi miniszterhez, majd amikor a szenátusban a minisztérium tevékenységéről szavaztak, újra szóba hozta a hídépítést. Akkor a miniszter megígérte, hogy 2019-ben ötmillió eurót különítenek el a megrongálódott vasúti infrastruktúra helyreállítására.
Október elején végül Baciu a szaktárca hivatalos válaszát is megkapta, amiben az áll, hogy a bodolai vasúti híd újjáépítésére nem irányoznak elő pénzt, sem állami, sem pedig az Állami Vasúttársaság (CFR) költségvetéséből, illetve más forrásokból sem. Baciu felháborítónak tartja, hogy több mint 50 ezer polgár a kormány felelőtlensége miatt nem használhatja a vasúti közlekedést.
Mindez persze cseppet sem meglepő fejlemény. A vonalon korábban napi négy pár motorvonatot közlekedtetett a Regio Călători magánvasúti társaság és a vonalon további hatalmas műtárgyak is vannak, amelyeket fenntartani szintén költséges. Így viszont le lehet mondani Keresztvári viadukt és alagút üzemeltetéséről is, ami további megtakarításokat tesz lehetővé a CFR-nek. Ugyan a bodzavidéki embereket ez nem kártalanítja, de a közel húszmillió lakosú Romániában egy ilyen eldugott, magyarok lakta vidék valószínűleg sohasem kerül majd az érdeklődés középpontjába.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!