Boeing: 5000 új gép kell majd Kínának!

iho/repülés   ·   2011.09.09. 12:44

Az amerikai cég, amely időről időre nyilvánosságra hozza előrejelzéseit a következő időszak várható piaci számairól, alaposan megnövelte a következő húsz évben Kínában értékesíthető gépállományt. Korábbi becslése szerint az ázsiai nagyhatalom 4300 új repülőgépet állít forgalomba 2030-ig, ezt a számot kereken 5000-re emelte a most kiadott új előrejelzés. A gépek értékét 600 milliárd dollárra becsüli a cég.

A korrekció magyarázataként a közlemény az erősödő gazdasági növekedést, az egyre aktívabb kereskedelmi tevékenységet és a növekvő személyi gazdagodást jelölte meg, és ugyancsak megerősíti a kínai piacot a várható liberalizáció. A Boeing utasszállítókat gyártó részlegének marketing-igazgatója, Randy Tinseth szerint Kína lesz a második legnagyobb repülőgép-vásárló, mivel a belső utazási igények évi hét és fél százalékkal növekednek.

Várhatóan a gépek közül a többség, 3550 új darab lesz keskenytörzsű egyfolyosós, 1040 pedig közepes méretű, kétfolyosós szélestörzsű; ez lenne tehát a Boeing számára például a most forgalomba álló 787-es kategória nagy piaci lehetősége.

Ugyanakkor a Boeing természetesen nem próbálja azt is megbecsülni, hogy mekkora részt hasíthat ki magának ezen a valóban gigantikus piacon. Megfigyelők emlékeztetnek rá, hogy a 100-200 közötti, legnépesebb kategóriában az amerikaiaknak most már nemcsak az Airbus Neo-családjával, hanem fejlesztés alatt álló kínai típusokkal is versenyezniük kell.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.