Búcsú a KCSV-6-tól?
Bár Debrecen második villamosvonalának építése továbbra is elég vontatottan halad, már egy újabb hasonló beruházást tervezget az önkormányzat illetve a DKV: ezúttal az 1-es (jelenleg egyetlen) villamosvonalat újítanák fel a Debrecen Pláza és a Nagyerdő közötti szakaszon, az Ispotály utcán (itt állnak ki a villamosok a remízből), valamint a Miklós-Szent Anna és a Széchenyi-Kossuth utcák kereszteződésében – számolt be róla a Dehír. A nagyerdei hurok Pallagi úti részén a jelenlegi (majdnem teljes hosszban) kétvágányos szakaszt egyvágányossá építenék át úgy, hogy a sínek az úttest másik oldalára kerülnének. A megállók a tervek szerint fedett várókat kapnának.
A pályafelújítás kilenc, teljes hosszban alacsonypadlós, 200-225 férőhelyes villamos beszerzésével párosulna, ami nagy valószínűséggel a csak és kizárólag Debrecenben futó Ganz KCSV-6 típus pályafutásának végét jelentené, hiszen a 18 CAF-fal és a 9 új villamossal elméletileg mindkét vonalat ki lehetne adni még csúcsidőben is.
Mint ismeretes, az 500-as pályaszámú prototípus kereken 20 évvel ezelőtt, 1993-ban készült el, a tíz szériakocsi viszont csak négy évvel később, 1997-ben állt forgalomba, tehát körülbelül most járnak a tervezett élettartamuk felénél. A Bem téri és a Simonyi úti szakaszt éppen a KCSV-k miatt építették újjá a kilencvenes évek közepén, de a két felújításra kijelölt Piac utcai kereszteződés még ennél is fiatalabb; ezek az ezredfordulóra készültek el.
A 15 milliárd forintra becsült beruházás létfontossága így megkérdőjelezhető, mindenestre a megvalósítást nagyrészt uniós támogatással képzeli el a város, optimális esetben 2015. végi befejezéssel.