Közös kis- és nagyvasúti peront hoznak létre a csehországi Zastávka u Brnánál
A projekthez a hazai síngyártó DT Výhybkárna a Strojírna két hatszáz milliméteres nyomközű kitérőt szállított.
A projekthez a hazai síngyártó DT Výhybkárna a Strojírna két hatszáz milliméteres nyomközű kitérőt szállított.
A túrázásra és kerékpározásra alkalmas útvonalat a Dorogi-szénmedence korábbi bányáiba homokot szállító kisvasút negyven kilométeres nyomvonalán hozzák létre, az érintett települések önkormányzatainak együttműködésével.
Az a jó benne, hogy elmúlik az is. De van szerencsére, ami megmarad. Ha örökre nem is, de jó sokáig.
Igen, volt ilyen is: a dorogi szénmedencében több mint kétszáz évig bányászták a fekete gyémántot, majd egy ideig ivóvizet is termeltek ki onnan.
Ez van, ha az ember „kiszabadul vidékre” – Kínában. Maglev és szuperexpresszek helyett gőzösök mindenfelé, ameddig a szem ellát. Szénpor, korom, kosz „hetven méter vastagon” a kínai bányavasutakon.