Román nagysebességű vasúthálózat: egy korridorhoz már van terv
Az Európai Beruházási Bank (EIB) számításai szerint megérné 200–250 kilométer/órás tempóval használható vonalakat építeni. Az első Konstancától a magyar határig vezetne.
Az Európai Beruházási Bank (EIB) számításai szerint megérné 200–250 kilométer/órás tempóval használható vonalakat építeni. Az első Konstancától a magyar határig vezetne.
Az Európai Beruházási Bank jelenleg értékeli az összesen 2,25 milliárd euróra taksált beruházást, melyet 630 millió euróval támogatna meg.
Jelentős járatritkítást vezetett be januárban a román nemzeti vasút: 233 vonatot töröltek költségcsökkentési okokból – elvileg csak ideiglenesen.
A CFR Călători harminchét korszerű villamos szerelvényt szerez be az Alstomtól interregionális vonatokra.
A szerződésbontást is kilátásba helyezte a helyszíni szemléjén Sorin Grindeanu román szállításügyi miniszter a Brassó és Segesvár közötti vasútvonal felújításának késlekedései miatt.
Elindult a légi közlekedés az első romániai zöldmezős beruházásként létrehozott, a Székelyföldet is kiszolgáló Brassó–Vidombák Nemzetközi Repülőtéren.
A Bécset Bukaresttel összekötő Dacia nemzetközi gyorsvonat az eddigieknél bő fél órával gyorsabban, 96 perc alatt tudta le a Piski és Segesvár közötti, 169 kilométeres, már felújított szakaszt.
A 17:40-kor Budapestről induló szerelvényben újra fekvőhelyes kocsi közlekedik a Keleti pályaudvarról Nagyváradon, Kolozsváron, Csíkszeredán át.
A Román Államvasutak aláírta a RailWorks cégtársulással a szerződést: a Brassó–Apáca és Kaca–Segesvár közötti szakasz épül újjá.
Az ünnepi menüsor a Brassóba közlekedő Corona IC-n és Kolozsvár–Bécs viszonylatú Transilvania EC-n vehető igénybe.
Földön, vízen, levegőben: összefoglaló augusztus 19-étől augusztus 25-éig.
Huszonhat csuklós trolibuszt vásárol a brassói közlekedési vállalat, a villamos berendezéseket a cseh Škoda Electric szereli be.