Újabb támogatáshoz jut a Serbia Cargo
Az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) 43 millió eurós hitelt nyújt a szerb állami vasúttársaság teherfuvarozási ágának, amit gördülőállomány-fejlesztésre használhatnak fel.
Az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) 43 millió eurós hitelt nyújt a szerb állami vasúttársaság teherfuvarozási ágának, amit gördülőállomány-fejlesztésre használhatnak fel.
A magyar, a török, a bolgár és a szerb közlekedési miniszterek Isztambulban találkoztak a Budapest és Isztambul közötti vasúti infrastruktúra fejlesztése, ezáltal a vasúti árufuvarozás elősegítése érdekében.
Március 15-én mindkét vágányra visszatérhetnek a vonatok a teljesen átépített Belgrád–Újvidék vonalszakaszon – és már akár kétszázas tempóval is suhanhatnak.
A pálya al- és felépítménye már megújult, a beruházás jelenlegi fázisa során a gépészeti és elektronikai rendszereket építik ki a vonalszakasz hét állomásán.
Megújulhat a kelebiai vonal fővárosi része is, a pályasebesség viszont marad nyolcvan kilométer per óra.
A nemzeti vasút személyszállítási ága, a Srbija Voz hármat vesz a Stadler emeletes vonataiból, melyeket Belgrád és Újvidék között fognak használni a megújult pályán.
Földön, vízen, levegőben: összefoglaló április 20-ától április 26-áig.
A 150-es vonal fejlesztésére aláírták a szerződést a nyertessel, de a kínai hitel még nem biztos.
A 150-es vonal rekonstrukcióját formálisan bepréselték az eredeti pénzügyi keretbe.
Akár már a hónap során győztest hirdethetnek a közbeszerzésen. 2023-ra be szeretnék fejezni a vasútvonal felújítását.