Gőzmozdonyra ETCS-t? Miért ne?! A britek egy A1-essel megmutatták!
Elkészült a világ első, ETCS-sel ellátott gőzöse, a tesztek már zajlanak. A cél, hogy a nosztalgiajáratok a jövőben is zavartalanul tudjanak közlekedni az országos vasúthálózaton.
Elkészült a világ első, ETCS-sel ellátott gőzöse, a tesztek már zajlanak. A cél, hogy a nosztalgiajáratok a jövőben is zavartalanul tudjanak közlekedni az országos vasúthálózaton.
Üzemben az ETCS, sikeresek a tesztek, így a vonal Százhalombatta és Pusztaszabolcs közötti szakaszán március elsejétől felemelik az alkalmazható legnagyobb sebességet.
A fejlesztés az úgynevezett Digirail projekt része, aminek célja az ország vasúti forgalomirányítási infrastruktúrájának fejlesztése.
A már forgalomba állt szerelvényeket a legkorszerűbb fedélzeti vonatbefolyásoló rendszerrel szerelték fel.
A 182 570-es gép az IC564-es számú Tokaj IC-vel vette fel a szolgálatot hétfőn.
A 30a-n és a 40a-n így már akár százhatvan kilométer per órás tempóval is haladhatnak az arra alkalmas fedélzeti berendezésekkel ellátott vasúti járművek.
A korszerű villamosmozdonyok október második felétől állnak szolgálatba a belföldi intercity-ken és a Bécsbe közlekedő eurocity-k élén.