Megjelent az UIC első éjszakaivonat-atlasza
A Nemzetközi Vasútegylet kiadványa az első olyan átfogó referenciamű, ami az európai és azon kívüli éjszakaivonat-szolgáltatások jelenlegi állapotáról és jövőbeli fejlődéséről szól.
A Nemzetközi Vasútegylet kiadványa az első olyan átfogó referenciamű, ami az európai és azon kívüli éjszakaivonat-szolgáltatások jelenlegi állapotáról és jövőbeli fejlődéséről szól.
Az olasz nemzeti vasút utasai már a jegyvásárláskor megtudhatják vasúti utazásuk karbonkibocsátását, adott esetben az egyéni autózás és a repülés kibocsátásával is összehasonlítva.
A testület igazgatótanácsa szerint az egyes kezdeményezések hangsúlyozzák a vasutak jelentőségét a nemzetközi közlekedési rendszerben, továbbá tekintettel vannak a geopolitikai kihívásokra és a vasúti infrastruktúra korszerűsítésének növekvő igényére.
Az árufuvarozás viszont recesszióban van. A forgalmi tendenciák régiónként eltérnek.
A Nemzetközi Vasúti Kulturális és Szabadidős Szövetség (FISAIC) Muzeális és Modellvasutak Műszaki Bizottságának éves gyűlését követően vasútmodell-kiállítást szemlélhettek meg az érdeklődők.
Az OSDM-mel a vasúti és más közlekedési módok nemzeti jegyértékesítési szabványaként a zökkenőmentes és hatékony vasúti utazás új korszaka kezdődött meg.
Dióhéj: szomorú Szergej-sors, avagy hol Dombóvár állott, most kőhalom; a MÁV V46 sorozatú villamos mozdonyai, a Szöcskék; a világ legnagyobb számban megépített és forgalomba helyezett motorvonata, a Ganz-MÁVAG D1; Délkelet-ázsiai fejlődési pályák szigeti rónákon és esőerdőkben, őszinte kritika az A.C.M.E M63-asáról.
A római rendezvényen Európa számos vasúttársasága képviseltette magát személyesen vagy online, köztük Pafféri Zoltán, a MÁV–Volán-csoport vezérigazgatója is.
A kezdeményezés célja egy nyitott, autonóm és együttműködésen alapuló innovációs tér létrehozása a vasúti tematikájú nyílt forráskódú szoftverfejlesztéshez.
A MÁV–Volán-csoport második alkalommal tölti be a magas rangú tisztséget a testületben, ezzel képviseleti tagsága változatlan a globális Irányító Bizottságban. A mandátum a 2024–2025-ös időszakra szól.
A dokumentum összefoglalja a technikai párbeszéd három ülésén tett észrevételeket, és áttekintést nyújt a párizsi éghajlatvédelmi egyezmény hosszútávú céljainak elérése érdekében tett kollektív előrehaladásról.
Még mindig a vasút a legbiztonságosabb szárazföldi közlekedési mód a biztonsági eljárások szigorú alkalmazásának köszönhetően, viszont aggasztóan sokan vesztik életüket az átjárókban.
A Nemzetközi Vasútegylet (UIC) és a Korail Szöulban nyújtott betekintést az ázsiai és csendes-óceáni térség tagjainak a vasútbiztonságról, az élvonalbeli trendek és bevált gyakorlatok megosztásával.
Elterjedő digitalizáció és a közúti szállítással a több áruért folytatott tisztességes verseny. Müncheni stafétaváltás a klímabarát vasúton.
Az ökoszisztémák által nyújtott szolgáltatások jobb megértésével javíthatják biodiverzitás-eszközeik kezelését a vasúttársaságok.