Csökkenti első osztályú ülései számát az NS az elővárosi vonatokon

Tombol a home office, a holland nemzeti vasúttársaság a Sprinter járatokon reagál az utasigények pandémiát követő változásaira.
A Nederlandse Spoorwegentől elmondták, egyes munkaköröket továbbra is jelentős mértékben otthonról végeznek a dolgozók, ezáltal sok korábbi napi ingázó vagy üzletember már ritkábban használja a vonatokat. A társaságnak a holland kormánnyal kötött üzemeltetési koncessziója pedig előírja, hogy növelje a másodosztályú ülések használatának lehetőségét.
A nemrégiben bejelentett döntés értelmében 2026 nyaráig néhány első osztályú ülést másodosztályúakra cserél ki az összesen 190 példányt számláló, Stadler Flirt 3-as, CAF Sprinter New Generation 4-es (SNG4), valamint Siemens- és Bombardier-gyártmányú, Sprinter Lighttrain 4-es (SLT4) villamos motorvonatokbók álló elővárosi flottáján az NS, ezzel plusz 3580 másodosztályú utaskapacitást teremt.
Összehasonlításképp arról is beszámoltak, hogy míg a távolsági vonatokon az első osztályú ülések eléggé kihasználtak, az elővárosi Sprinter vonatokon átlagosan mindössze tíz százalékban választják az utasok a komfortosabb székeket a csúcsidőszakokban, így ezen ülések egy részének másodosztályúvá történő átalakításával továbbra is lenne elég kapacitás az első osztályú igények kielégítésére is – jelenti a Railway Gazette.
(Nyitóképünkön az NS egyik CAF-Sprintere. Kép forrása: Wikipedia)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!