Egyeztetnek az útdíjról, Budaörs nem világítja az autópályát

iho   ·   2015.01.07. 09:48

Egyeztetéseket tart szükségesnek a Fidesz azoknak a január 1-jétől díjköteles útszakaszoknak az ügyében, amelyek esetében a helyi képviselők és polgármesterek sem értenek egyet a díjfizetési kötelezettséggel – közölte Gulyás Gergely, az Országgyűlés törvényalkotási bizottságának fideszes elnöke sajtótájékoztatóján. Hangsúlyozta: az útdíjrendelettel kapcsolatban kizárólag a kormányzatnak van hatásköre, országgyűlési törvényalkotási feladat nincs az ügyben.

Egyre nagyobb a felháborodás a kormánypárton belül is a jelek szerint átgondolatlanul bevezetett új útdíjrendszer ellen. Hende Csaba, Szombathely országgyűlési képviselője az M86 fizetőssé tétele miatt tiltakozott; Miskolcon a helyi érdekek miatt megúszták az M30-as fizetőssé válását; illetve a Veszprémet elkerülő szakasz is kikerült a körből. „Még nem érkezett panasz a lakosoktól, de ha bárki jelzi, hogy ez nehézséget okoz, egyeztetek a minisztériummal, hogy a körzetemből senkit ne érhessen hátrány” – mondta Cseresnyés Péter, a térség képviselője. Zombor Gábor polgármester a kecskeméti elkerülő ügyében óvatosabb volt: közölte, ő megvárja a szombati újabb frakcióülést. A Fidesz frakcióirodája közölte: „a frakció már tárgyalta az útdíj ügyét. A képviselőcsoport elfogadta a kormány álláspontját, a képviselőknek nincsen külön álláspontjuk”.

Közben Budaörs önkormányzata nem fizeti tovább az M1–M7-es autópályák közös bevezető szakaszának közvilágítását az útdíj kiterjesztésével „egyoldalúan megváltoztatott” közlekedési feltételek miatt. Wittinghoff Tamás, a település polgármestere elmondta: a város február 28-i hatállyal felmondja a 2002-ben kötött autópálya-világítási szerződést, és mivel az útdíj január
1-jétől érvényes, a felmondási idő alatt nem vállalják át a közvilágítás költségeit, az erre az időszakra eső számlákat pedig továbbítják a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központnak. Az Index megkeresésére a BKV sajtóosztálya közölte: mindenképp pluszköltségekkel számolnak az új útdíjak miatt, de ennek mértékéről csak az év végén tudnak pontos számot mondani. A megvásárolandó matricák számának felmérése folyamatban van – tudatta az Origóval a BKV Zrt. sajtóosztálya. A Napi Gazdaság cikke szerint az új díjfizetési rendszer miatt a Volánbusz Zrt.-nek 390 autóbuszra kellett Pest megyei matricát vásárolnia. A társaság közölte: az új rendszernek köszönhetően az országos matrica helyettesíthető a megyei matricák megvásárlásával, így költségmegtakarítás jelentkezik a társaságnál.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Közút Autóbuszközlekedés

Ez a balkanyar most más volt, ünnepibb: újra lehetett fotózni egy negyvenöt évvel ezelőtt készült fotót Szegeden

iho/közút   ·   2024.04.29. 12:10

Az 5-ös vonalon a Bartók tér és Újszeged, Gyermekkórház között négy és fél évtizede indult el a trolibusz-közlekedés, elsőként a vidéki nagyvárosok között. Emlékjeggyel, emlékmatricával és egy emlékezetes szalagátvágós balkanyarral ünnepelte az évfordulót a Szegedi Közlekedési Társaság.