Egységesítenék a közösségi közlekedés tarifáit
Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára csütörtökön beszélt erről a XIV. Nemzetközi Közlekedési Konferencián, Szegeden levetített videoüzenetében.
A jelenlegi 40 féle kedvezményt tartalmazó rendszert úgy alakítanák át, hogy az üzleti alapokon nyugvó kedvezmények ne szociális célokat szolgáljanak, hanem a cégek utasvonzó képességét növeljék, valamint végső soron a szolgáltatások színvonala is emelkedjen – tudatta az államtitkár.
Márton Péter, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő főigazgatója elmondta, a Volán-társaságok átszervezésének célja a költségvetési források hatékony felhasználása, a közszolgáltatás fenntartása, színvonalának javítása.
Az átalakulás indokoltsága nem kétséges, a jelenlegi struktúra hosszú távon nem működhet. A 23 Volán-társaság heterogén módon működik, a fajlagos költségekben akár 100 százalékos eltérések is tapasztalhatók – hangsúlyozta a szakember. A regionális társaságok kialakításától a belső folyamatok racionalizálása mellett - a közös beszerzések hatásaként - jelentős költségmegtakarítás is várható, így a cégek eredményesebben készülhetnek föl a 2016-os piacnyitásra is – mondta a főigazgató.
A kormány által elfogadott koncepció szerint 2014 végére elérendő cél, hogy hét regionális társaság működjön. Ennek érdekében első lépcsőben 2013. január 1-jétől hat regionális holdingot alakítanak ki a Volánbusz Zrt. mellett, a jelenleg működő Volán-társaságok jogi önállóságának megtartásával – mondta Márton Péter.