Elkészült a Comfortjet első bisztrókocsija

Korcsmáros Gábor   ·   2023.12.19. 16:00
VUZ

Egy Siemens-kocsikból álló szerelvénymenet végén érkezett a velimi tesztpályára a ČD-kocsi.

Megérkezett a Cseh Vasutak (České dráhy) ComfortJet szerelvényének részét képező bisztrókocsi első példánya a közép-csehországi Velim mellett található vasúti tesztpályára. A VÚŽ Vasúti Kutatóintézet végzi a kocsi tesztelését, hogy az megkapja a szükséges engedélyeket. A napokban érkezett a ČD legújabb vasúti kocsija Csehországba, mégpedig egy Siemens-kocsikból álló szerelvényvonat végén, amely ugyancsak a velimi tesztpályára tartott. A bisztrókocsi a Cseh Vasutak ComfortJet projektjének része, amely összesen száznyolcvan korszerű vasúti kocsit jelent a Siemens Mobility–Škoda Group konzorciumtól. A kontraktus értéke 12,5 milliárd korona (200 milliárd forint). A szerződés húsz kilenckocsis, tartósan összekapcsolt szerelvény beszerzéséről szól, amik lényegében a Railjetek hasonmásai lesznek, összeállításukat tekintve nagyon hasonlítanak majd a belföldi forgalomban használt InterJetekre, viszont ezekben lesz étkező/bisztrórész is. Az első BRmpz sorozatjelű kocsi már el is készült. 

Szeptemberben írtuk, hogy a szerelvény első vezérlőkocsija is elkészült, így már egyre közelebb kerülünk ahhoz, hogy végre egy teljes, megrendelés szerint összeállított, korszerű szerelvényt lássunk. A Comfortjeteket a nemzetközi forgalomban fogják használni, előbb Németország és Ausztria felé, majd várhatóan 2025-től már a Metropolitanokon is megjelennek az új szerelvények. Nyári cikkünkben galériát is láthatnak, hogyan is fognak kinézni ezek a Comfortjetek. 

Nyitókép: VUZ Velim

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.