Épülnek a Cascades-Chargerek
A járműbeszerzés része a WSDOT nyolcszázmillió dollár (körülbelül 235 milliárd forint) értékű, szövetségi finanszírozású Cascades nagysebességű vasúti programjának. Az első WSDOT-Charger a napokban készült el a gyártó sacramentói üzemében. A négytengelyes dízel-elektromos mozdonyok Talgo-szerelvényeket fognak továbbítani az oregoni Eugene és a kanadai Vancouver között, Portlanden és Seattle-ön keresztül. Ezeket az úgynevezett Cascades-járatokat az Amtrak üzemelteti Washington és Oregon államok közlekedési minisztériumainak megbízásából. A Siemens-gépek a tervek szerint jövő nyáron állnak menetrend szerinti forgalomba – írja az International Railway Journal.
A Siemens Chargerekben a Cummins 3280 kilowatt teljesítményű (4400 lóerős), tizenhat hengeres, négyturbós QSK-95 dízelmotorja dolgozik. Az USA Környezetvédelmi Ügynökségének négyes szintű emissziós előírásainak eleget tevő, moduláris, közös nyomócsöves üzemanyagrendszerrel (MCRS), szelektív katalitikus kibocsátáscsökkentő-rendszerrel (SCR) és kipufogógáz-utókezeléssel ellátott erőforrás váltakozó áramú vontatómotorokat hajt meg. A Siemens Eurosprinter, Eurorunner és Vectron-platformjait egyesítő dízelgépeinek legnagyobb üzemi sebessége kétszáz kilométer per óra.
A Siemens eddig összesen hatvanhat Chargerre kapott rendelést az USA Illinois, Kalifornia, Michigan, Missouri, Washington és Maryland államaitól egy 2014-ben aláírt, 228 millió dolláros megállapodás, valamint annak opciói által biztosítva. Az első gép tavaly tavasszal gördült ki a kaliforniai Sacramentóból. Továbbá Florida állam is rendelt tíz Chargert az All Aboard Florida-projekt a közeljövőben Miami és Orlandó között elindítandó Brightline intercity-szolgáltatásához – számol be a Railway Gazette.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!