Eurostar + Thalys = Eurostar
A két nagysebességű vasúti szolgáltatás egyesülését követően a Csalagutat használó vonatok márkája marad meg, megújuló kinézettel.
A felhasználók európai és globális szinten is magas tudatossága okán választott elnevezést a napokban jelentették be hivatalosan Brüsszelben. Ezzel a különböző franciaországi, belga, holland és németországi városokat összekapcsoló Thalys szolgáltatás járatai is átveszik az eredetileg csak London és Párizs között, a Csalagúton keresztül pendliző Eurostar-vonatok márkanevét. A DesignStudio által megalkotott új márkaidentitást októbertől vezetik majd be az összes ügyfélkapcsolati ponton, a 25 Eurostar- és 26 Thalys-szerelvényen pedig fokozatosan, hogy 2023 végétől már megújult, egységes Eurostar-flotta álljon rendelkezésre.
Az Eurostar Group közleménye szerint a márkaidentitás mindkét márkanév örökségén alapul, megfelelve a digitális korszaknak, és amit úgy terveztek, hogy segítse az üzlet növekedését; a tíz színből álló színpaletta melegebb árnyalatokat is magába foglal, a Thalys korábbi színvilágát reprezentálva. A márka szimbólumként egy ikonikus csillagot választott magának: az új logót a Párizst, Brüsszelt és Amszterdamot eredetileg összekapcsoló l’Etoile du Nord elnevezésű szolgáltatás ihlette, tisztelegve ezzel az első Eurostar-logó előtt. Az animált szikra iránytűként működik, szimbolizálva a márka azon célját, hogy új lehetőségeket teremtsen, a határokon átívelve összekötve embereket, helyeket, üzleteket és kultúrákat.
A brüsszeli székhelyű Eurostar Group többségi tulajdonosa 55,75 százalékkal a francia nemzeti vasút SNCF utazásfejlesztési ága, az SNCF Voyages Développement, de részvényes még benne a kanadai Caisse de dépôt et placement du Québec (CDPQ) bank 19,31 százalékkal, a belga nemzeti vasút SNCB 18,5 százalékkal, valamint a Federated Hermes Infrastructure által kezelt alap 6,44 százalékkal. A holding kizárólagos tulajdonosa a londoni központú Eurostar International Ltd (Eurostar) és a brüsszeli székhelyű THI Factory SA (Thalys) részvényeinek. Az Eurostar 2022-ben 8,3 millió utast szállított, a Thalys hat és fél milliót, vagyis összesen 14,8 millió utas választotta a két márkát; az egyesített Eurostar 2030-ra már 30 millió utassal számol.
Az Eurostar Group vezérigazgatója, Gwendoline Cazenave úgy véli, a márkanév növelni fogja a brand ismertségét, elősegítve azt, hogy a fenntartható nagysebességű vasút gerincévé váljon Európában, és támogatva a vállalat azon törekvését, hogy a következő évtizedre megduplázza az utasok számát. A szakember szerint az ügyfelek ugyanazt a minőségi szolgáltatást tapasztalhatják majd meg az egységes hálózaton is, mint amit most is ismernek és szeretnek. Októbertől a jelenlegi Eurostar- és Thalys-hálózatok összes úticéljára egységes hűségprogram áll majd rendelkezésre, emellett egységes weboldal és foglalási rendszer is segíti majd az utasokat.
Az Eurostar nyilatkozata szerint a kontinentális utasok számára ez megkönnyíti a közvetlen londoni és csatlakozó utak foglalását, a brit utasoknak pedig egyszerű, zökkenőmentes összeköttetéseket fog kínálni London és olyan németországi városok között, mint például Köln – jelenti a Railway Gazette.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!