Félautomata portáldaruk dolgoznak a CFL Multimodalnál

iho/vasút   ·   2022.11.21. 12:00
cfl_terminal

Az osztrák Kuenz által szállított eszközök a legmagasabb minőséget és üzemi biztonságot garantálják a luxemburgi Bettembourg-Dudelange-ban található multimodális terminálnál.

A szeptemberben üzembe állított új, félautomata, távvezérlésű portáldaru várhatóan jelentősen növeli a létesítmény kezelési kapacitását, miközben innovatív technológiák révén jobb minőséget és biztonságot nyújt a műveletek során. Az új daru mögött álló ötletgazda Kuentznek, mely a CFL Multimodal hosszútávú partnerének számít, az eszköz nemcsak a biztonságról és a bizalomról szól, hanem a társadalom és a környezet iránti felelősségről is.

A CFL Multimodal fontos intermodális szereplő a multimodális szállítások kezelésében Európa-szerte és azon is túl, a Bettembourg-Dudelange-ban található terminálja valószínűleg az egyik legintegráltabb létesítmény Európában, ellátva a legújabb technológiákkal. A terminál négy egyenként hétszáz méter hosszú vágánnyal rendelkezik, lehetővé téve napi több vonat kiszolgálását, és az új daru üzembe állításáig évente körülbelül 150 ezer intermodális szállítási egység (ITU) kezelését.

Az ausztriai székhelyű Kuenz innovatív mérnöki vállalatként jól ismert a távirányítási rendszerekkel működő daruk fejlesztésének területén, kibocsátásmentes üzemelést kínálva. A cég által telepített távoli kezelőállomások (ROS) kulcsfontosságúak a CFL Multimodal terminálja által üzemeltetett új és már meglévő darukhoz, valamint a létesítmény technológiai előnyéhez más helyszínekhez képest.

A két vállalat nem először működik együtt. a Kuenz új, félautomata daruja már a harmadik a bettembourgi terminálon; az első két, ugyanolyan rendszerrel ellátott szerkezetet még 2015-ben állították üzembe. A CFL Multimodal azért választotta partnernek ismét az osztrák céget, mert a Kuenz garantálni tudja az alkalmazottak és a rakományok biztonságát, a magas megbízhatóságot és teljesítményt, ezért is működnek együtt az első naptól kezdve.

A CFL terminálrészlege változatos intermodális logisztikai szolgáltatásokat kínál az áruk átrakodásához, ezzel elősegítve a környezetbarát vasúti szállítás lehetőségeinek fejlesztését Európa-szerte. A portáldaruknak a Kuenz legkorszerűbb technológiáival történő fejlesztésével, a jövőbeli 235 ezer ITU kapacitás elérésével, valamint az évi 300 ezer ITU kezelésére alkalmas két vasúti-közúti peronba való befektetéssel a CFL Multimodal reagálhat a fenntartható szállítási megoldások iránti megnövekedett piaci keresletre. Ezzel egyidejűleg nagyobb megbízhatóságot, rugalmasságot és átláthatóságot garantálnak az ügyfeleknek az ellátási láncaiknál, új alternatívákat nyitva a már amúgy is zsúfolt közutakkal szemben. A társaság intermodális terminálja napjainkra elérte a közel 1 milliós kezelési küszöböt, 2017-es üzembe állítása óta pedig hét országba teszi lehetővé a határokon átnyúló szállítást, évente körülbelül 110 ezer tonna szén-dioxid-kibocsátás megelőzésével.

A daru- és automatizálási technológiákban jelentős intermodális szereplőnek számító Kuenztől elmondták: a cég automatizálást hajtott végre az intermodális piacon, és a világon a legtöbb referenciával rendelkezik. Az európai és amerikai intermodális terminálokon évek óta számos daru üzemel nagyon sikeresen, melyek minőségi teljesítménye húsznál is több távműködtetésű portáldaru (RMG) üzembe állítását eredményezte a magasabb biztonság, a termelékenység és a rugalmasság érdekében. A cég a luxemburgi infrastruktúra-hálózat fontos része, ezzel kulcsfontosságú szerepet tölt be az európai intermodális hálózat bővítésében.

Az, hogy Bettembourg Európa egyik legteljesebb terminálja, hatalmas növekedéssel, nagyban köszönhetően a Kuenz két 2015-ben telepített portáldarujának. A nemrégiben üzembe helyezett új, harmadik daru azonban még jelentősebb változást fog hozni, ezért fontos megemlíteni néhány tulajdonságát. Az új daru félautomata, távoli kezelőállomásokról lehet üzemeltetni. A távoli műveletek alacsonyabb költségek mellett javítják a terminál termelékenységét, eközben egy dedikált koncepción és egy hatékony kamerarendszeren keresztül javítják a biztonságot is. Ráadásul a darukezelő munkáját is vonzóbbá teszik, segítve a szakképzettmunkaerő-hiány leküzdését. Ezen felül a Kuenz új portáldaruja egy nem feszített kettős gerendával és két egyenként 13 méteres konténeremelő konzollal rendelkezik, a vasúti nyomtávja 41 méter 67 centiméter. A TOS/CMS interfész megbízható adatáramlást és nyomon követést tesz majd lehetővé.

A CFL Multimodal Bettembourg-Dudelange-i intermodális terminálja sokat profitálhat a három portáldaruból, de igazából a harmadik daru érkezése eredménye lehet lenyűgöző: a partnerek becslése szerint a jelenlegi évi 150 ezer ITU-ról 235 ezerrel növelheti a létesítmény kezelési kapacitását. Az ilyen hatalmas és azonnali növekedés megmutatja az innovatív és átalakító erejű technológiák fontosságát, és ezen az úton a Kuenz mutatja az irányt – jelenti a Rail Freight.

(Nyitókép forrása: CFL Multimodal / railfreight.com)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek