Félig kész a Metrans átrakodója

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2013.02.04. 09:00
kiskep

A Metrans-csoport nemzetközi szállítmányozó cég nagy előrelépést könyvelhet el, mivel januárban megkezdte működését korszerű konténerátrakodó terminálja. Megépítésére az egyik csehországi fő vasúti csomópontban, Česká Třebován találtak megfelelő területet.

A 13 hektáros területen elhelyezkedő hat iparvágányból (hosszúságuk 825–885 méter között mozog) és két bakdaruból álló villamosított átrakodó nagyban segíti a Metrans nemzetközi intermodális szállításban játszott szerepét. A kombinált árufuvarozás versenyképességének tartása érdekében elengedhetetlen a korszerű és gyors árumozgatás, amit a most részben elkészült átrakodó állomás hivatott elősegíteni. (A teljes terminál átadása az év végén várható.)

Az új terminál természetesen a keletcseh régió munkaerőpiacára is pozitív hatással van. Idén száz új munkahely létesül csak az átrakodóban, ennek hatására további munkahelyteremtés várható más, szegmensbeli társaságoknál is.

A átrakodóállomáson nemcsak a Metrans gépei és vonatai láthatók, hanem például a ČD Cargo legkorszerűbb villanymozdonyai, a 363.5 típusúak is bejárnak a létesítménybe<br>(fotó: Metrans)

A Metrans nyitott az együttműködésre más speditőrökkel, vasúttársaságokkal is, jóllehet csehországi székhelyén kívül telephelyei vannak Hamburgban, Dunaszerdahelyen, Győrben és Koperben is. Eddigi fő tevékenységük a Prága–Rotterdam konténervonatok szállítására, valamint a koperi kikötőbe tartó árufuvarozásra irányul, többször Magyarországon keresztül.

Jelenleg napi egy pár vonat közlekedik a csepeli szabadkikötő és Koper között, egy másik pár metransos vonat pedig Dunaszerdahely és Koper között ingázik. Utóbbi Komáromnál lép be hazánkba, s Őriszentpéternél lép ki az országból.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közút Zöldút Logisztika Szállítmányozás Haszonjármű Alternatív hajtás

Duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a DHL a Hungaroringre, a Forma–1-es hétvégére

iho   ·   2024.07.18. 19:05

Az idei szezonban a bioüzemanyaggal üzemelő kamionok száma több mint kétszeresére, összesen harminchét kamionra nőtt az európai szakaszon. Minden egyes kamion átlagosan nyolcvanhárom százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a dízelüzemű társaikhoz képest.