Railjet: hiba van a tengely körül!
Vajon életveszélyben voltak-e az utasok? – ezt a kérdést firtatja a bécsi Kurier cikkére hivatkozva az ÖBB honlapjának cikke is. A megvizsgált tizenhárom szerelvény ugyanis nem a 230 kilométer per órás legnagyobb sebességű vonatokra, hanem a kétszintes szerelvények 160-as tempójához tervezett tengelyeken fut. Először ezt egy november 7-i rutinellenőrzés fedte fel.
Az idézett külső és belső szakértők megerősítik, hogy nem volt balesetveszély, ugyanis a tengely teherbírása ugyanúgy számít, mint az elérhető legnagyobb sebesség, egy railjet-kocsi pedig mintegy húsz százalékkal könnyebb egy emeletes szerelvény kocsijánál.
Az illetékes minisztérium, mint legmagasabb közlekedési hatóság sebességkorlátozást rendelt el az érintett vonatokra, továbbá kötelezte a vasúttársaságot a tizenhárom szerelvény átépítésére is.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről,ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!