Hidrogénüzemanyag-cellás mozdonyt gyárthat a CZ Loko

iho/vasút   ·   2016.08.31. 16:15
400px_csme3m

A felek augusztus közepén írtak alá egyetértési megállapodást. Az LDZ és a CZ Loko nem ismeretlenek egymásnak: a lett vasút és a cseh vasúti gyártó már számos alkalommal épített át közösen ČME3M-sorozatú tolató-, valamint 2M62-es vonali dízelmozdonyokatírja az International Railway Journal.

A hidrogénüzemanyag-cellás mozdony prototípusához az LDZ egyik CME3M-sorozatú dízelgépét használják majd fel kísérleti nyúlként (fotó: Railway Gazette)

A hidrogénüzemanyag-cellás mozdonyt egy régebbi, ČME3-sorozatú tolató dízelgép átépítésével hozzák majd létre. A projektben résztvevők számításai szerint az átalakított mozdony alacsonyabb zajszintet és vibrációt produkál majd, ráadásul zéró emissziós az üzemeltetése, vagyis egyáltalán nem bocsát ki káros anyagokat.

A projekthez a CZ Loko szállítja a terveket és az alkatrészeket, a hidrogénüzemanyag-cellás rendszert az üzemanyagcellás meghajtás területén specialista Ballard Power Systems biztosítja, a kijelölt mozdonyt pedig végül az LDZ Ritošā Sastāva Serviss egysége alakítja majd át üzemanyagcellás üzeművé. Sőt, a Lett Tudományos Akadémia is segítséget fog nyújtani a prototípus létrehozásához – adja hírül a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.