Hosszú CAF: március 31.
Az első kocsi sikeresen megszerezte a típusengedélyt február 22-én, jelenleg a többi nyolc villamos várja a hivatalos tanúsítványt, ám nem a kocsiszínben, természetesen. Nap mint nap találkozhatunk a Különjárat, Próbajárat vagy Tanulójárat kijelzővel futó ötvenhat méteres villamosokkal a Bécsi út és a Fehérvári út között az 1-es vonalán, az üzembe helyezési engedélyen kívül a járművezetők oktatása is folyik. Az eddigi tapasztalatok jók a kocsikkal, a BKK-ból származó hírek szerint elégedettek a koscik műszaki teljesítményével.
A BKK információi szerint előreláthatólag március 31-én állhatnak forgalomba az óriás csuklósok az 1-esen, ami a kocsik további átrendezését jelenti. Mindösszesen május végéig tizenkét CAF Urbos 3/9 állhat forgalomba, az 1-es villamos kocsikiadásából ez harminchat Tatra kocsit (tizenkét hármas szerelvény) válthat ki. A Tatrák folyamatos korszerűsítésén kívül az idejüket lassan-lassan kiszolgáló Ganz csuklósokat is kiválthatják ezek a felszabaduló kocsik, összesen tizennyolcat. Várható tehát a budai oldal további Tatrásodása, a Ganzok szép lassú, folyamatos kikopása például a 19-es vonalról.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!