Íme a RegioJet belgiumi éjszakai vonatának menetrendje: a célállomás Oostende

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2021.04.16. 18:00
RJalvo

A járat 1376 kilométert tenne meg egy irányban Prága és az északi-tengeri kikötő között, valamivel kevesebb, mint tizenöt óra alatt.

A RegioJet cseh magánvasút a holland European Sleeper társasággal közösen tervezi a Prága és Hollandia, illetve Belgium közötti járatát. Eddig annyit lehetett tudni a tervezett járatról, hogy legkésőbb jövő év decemberétől indulna (a RegioJet nem zárja ki a korábbi indulást sem) Prága és Brüsszel között. Most új információkra derült fény: a járat egészen az Északi-tenger partján fekvő Oostende kikötővárosig közlekedne, Brüsszel után Gentben és Brugge-ben is megállna. A vonat maximális kapacitása 550 utas lenne, a vonatban kusettek is lennének a nappali kocsikon kívül.

Prágából a járat 19:10-kor indulna, Berlinbe még éjfél előtt befutna, Amszterdamban reggel hat órakor lenne, megállna a Schiphol repülőtéren is, Rotterdamban hét órakor, Brüsszelben fél kilenckor, Oostendében pedig négy perccel délelőtt tíz óra előtt érkezne. Visszafelé egy órával tovább tartana az út, aminek az oka egyelőre ismeretlen, de arra lehet következtetni, hogy a túl korai berlini érkezést szeretnék elkerülni. Így a járat 18:04-kor indulna Oostendéből, Brüszelben 19:20-kor, Amszterdamban 21:59-kor lenne, így érkezne reggel hat óra előtt néhány perccel Berlinbe, Prágába pedig 9:56-ra érkezne meg. A járatot előbb heti három alkalommal tervezik közlekedtetni, ha beválik, később naponta is járhat. Az oostendei végállomás a RegioJetnek egy új átszállási lehetőséget is kínálhatna, mondjuk a Párizs, vagy London felé történő továbbutazáshoz. A RegioJet ugyanis ezeket a desztinációkat egyelőre buszokkal teljesíti Prágából, de könnyen lehet, hogy ezzel a vasúti kapcsolattal lerövidíthetnék a buszos kapcsolatokat.  

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.