Indul a kettes szintű ETCS a cseheknél

iho/vasút   ·   2016.04.22. 18:45
400px_cd_interpanter

A vasúttársaság közlése szerint a rendszer harmincháromféle járműre kerül fel, többek között a 151-es („Banán”), 371-es és 380-as („Messerschmitt”) sorozatú villamos mozdonyokra, valamint az InterPanter (660-as és 661-es sorozat), a Pendolino (680-as sorozat) a CityElefant és a RegioPanter villamos motorvonatokra. A beruházás a becslések szerint 6,6 milliárd cseh koronát, körülbelül 244 millió eurót kóstál, melynek nagy részét, akár nyolcvanöt százalékát uniós forrásból, az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközön (CEF) keresztül finanszírozzák – írja a Global Rail News.

A CD 663 járművére telepíti a kettes szintű ETCS-rendszert (fotó: ČD)

Az ETCS-rendszerrel a ČD Poříčany és Kolín között végzett teszteket, jelenleg egyelőre még csak Kolín és Břeclav között alkalmazzák. A vasúttársaság vezérigazgatója, Pavel Krtek elmondta, a ČD számára kiemelt fontosságú a vonatok közlekedésének biztonsága. Eddig 1191 járműre szerelték fel a GSM-R európai kommunikációs rendszerét, 1535 járművön pedig a TRS nemzeti rádiókommunikációs rendszert alkalmazzák. A kommunikációs rendszerek segítségével rendkívüli esemény bekövetkezésekor a forgalomirányítók és a diszpécserek megállíthatnak egy-egy vonatot, sőt akár a teljes forgalmat is leállíthatják a távolból, ez pedig jelentős mértékben segíti elő a közlekedés biztonságát a cseh vasúthálózaton.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.