Isten, haza, kórház

Istvánfi Péter   ·   2013.11.11. 17:45
x00

A rajzot egy általános, nem közlekedéssel foglalkozó blogon találtam, képaláírás nélkül, így csak találgatni tudok, hogy miről szólhat. Először is megpróbáltam meghatározni a lelet korát. Maga a „Bp”-kezdetű rendszám és a baloldali ajtók a háború előttre utalnának.

A buszon és a megállóban taláható 60-as járatszám valóban létezett: Rákoskeresztúr és a Zalka Máté tér között közlekedett, 1950 februárjától 1954 novemberéig. Valószínűleg erre az időre tehető a rajz is, amit megerősít, hogy a háború előtt még a BSZKRT üzemeltette az autóbuszokat, 1949-től a Fővárosi Autóbuszüzem Közösségi Vállalat (FAKV), 1951-től pedig a Fővárosi Autóbuszüzem (FAÜ).

A titokzatos rajz

Most, hogy nagyjából belőttük az időpontot, próbáljuk meghatározni a mondanivalóját. A pontatlan cégnév, valamint a plakáton lévő groteszk elemek (fekete macska, 13-as rendszám), valamint stílus miatt teljes bizonyossággal kizárhatjuk, hogy ez egy hivatalos hirdetmény lenne. Ezt erősíti az a tény is, hogy soha nem létezett ilyen éjszakai járat.

Gyanúm szerint inkább valami humoros rajz lesz ez. Az „Isten hozott” kifejezést előszeretettel használták újszülöttek köszöntésére, így elképzelhető, hogy egy kisbabát köszöntöttek vele. Esetleg egy fiatal orvost (figyeljük meg az orvosi táskát a kézben!) köszöntöttek kollégái új munkahelyén, az akkor még újnak, ma csak simán Szent János Kórháznak hívott intézményben.

Ha valakinek van ötlete, hogy pontosan mi lehet ez a rajz, ne tarsa magában!

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Blog Vörösszemhatás

Tíz éve már: szentesi répa, meg egyebek – terelve

Harmati Marcell   ·   2024.10.10. 18:00

Tíz éve nagyban zajlott a 120-as vonal felújítása. Bizony voltak napok, amikor teljes kizárás volt a csabai oldalban. Viszont az élet nem állhatott meg, így a nemzetközi gyorsvonatok, valamint az eredetileg 120-as vonali közlekedésre szánt tehervonatok kerülő útirányra kényszerültek.