Isten, haza, kórház

Istvánfi Péter   ·   2013.11.11. 17:45
x00

A rajzot egy általános, nem közlekedéssel foglalkozó blogon találtam, képaláírás nélkül, így csak találgatni tudok, hogy miről szólhat. Először is megpróbáltam meghatározni a lelet korát. Maga a „Bp”-kezdetű rendszám és a baloldali ajtók a háború előttre utalnának.

A buszon és a megállóban taláható 60-as járatszám valóban létezett: Rákoskeresztúr és a Zalka Máté tér között közlekedett, 1950 februárjától 1954 novemberéig. Valószínűleg erre az időre tehető a rajz is, amit megerősít, hogy a háború előtt még a BSZKRT üzemeltette az autóbuszokat, 1949-től a Fővárosi Autóbuszüzem Közösségi Vállalat (FAKV), 1951-től pedig a Fővárosi Autóbuszüzem (FAÜ).

A titokzatos rajz

Most, hogy nagyjából belőttük az időpontot, próbáljuk meghatározni a mondanivalóját. A pontatlan cégnév, valamint a plakáton lévő groteszk elemek (fekete macska, 13-as rendszám), valamint stílus miatt teljes bizonyossággal kizárhatjuk, hogy ez egy hivatalos hirdetmény lenne. Ezt erősíti az a tény is, hogy soha nem létezett ilyen éjszakai járat.

Gyanúm szerint inkább valami humoros rajz lesz ez. Az „Isten hozott” kifejezést előszeretettel használták újszülöttek köszöntésére, így elképzelhető, hogy egy kisbabát köszöntöttek vele. Esetleg egy fiatal orvost (figyeljük meg az orvosi táskát a kézben!) köszöntöttek kollégái új munkahelyén, az akkor még újnak, ma csak simán Szent János Kórháznak hívott intézményben.

Ha valakinek van ötlete, hogy pontosan mi lehet ez a rajz, ne tarsa magában!

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Életbe lépett az idei vasúti menetrend első komolyabb módosítása

MÁV/iho   ·   2025.05.14. 12:00

Május közepétől pénteken és vasárnap új expresszvonatok járnak a főváros és Pécs, Nyíregyháza/Záhony, továbbá Kazincbarcika között. Románia schengeni övezethez történt csatlakozásának köszönhetően a nemzetközi vonatok tartózkodási ideje lecsökken a nyírábrányi és a kötegyáni határállomásokon, Nagyszalonta pedig már napi hét vonatpárral is elérhető.