Járatfejlesztések Budapesten többletkapacitással és átcsoportosításokkal

iho   ·   2024.01.23. 09:00
00_bkk_troli

Idén hónapról hónapra, folyamatosan bővülnek az utazási lehetőségek, elsősorban a külsőbb kerületekben élőknek. Ezeket a fejlesztéseket egyrészt a megrendelt összkapacitás növekedése, valamint a megváltozott utazási igényekhez igazodó új menetrendek teszik lehetővé. Többek között Újpesten, Kőbányán és Rákosmentén lehet majd kevesebb átszállással és gyakrabban közlekedő járatokkal utazni.

A BKK még idén járatsűrítéseket, valamint 12–14 hálózati fejlesztést hajt végre. Ezen fejlesztésekhez a társaság összesen 243 millió úgynevezett férőhely-kilométerrel több szolgáltatást tud biztosítani, ami 2023-hoz képest várhatóan több mint 2 millió új, közösségi közlekedéssel megtett utazást jelent.

Mindezt az teszi lehetővé, hogy a társaság a covid járvány óta megváltozott utazási igényekhez igazította a hétfői és pénteki menetrendeket (a legforgalmasabb keddi, szerdai és csütörtöki napok menetrendjét változatlanul hagyta) és fokozatosan növeli a közösségi közlekedési szolgáltatások összkapacitását is – amennyire a szűkös finanszírozási források ezt lehetővé teszik.

A BKK célja, hogy a fejlesztések a lehető leghamarabb megvalósuljanak, ennek érdekében egyeztetéseket tart az érintett kerületekkel.

A tervek szerint a következő hónapokban például az alábbi járatfejlesztések valósulnak meg:

  • Bővülnek Rákosmente és környezetének közlekedési kapcsolatai
    Február 5-étől bővül a 298-as telebusz útvonala, valamint új 275-ös autóbuszjárat jelenik meg Rákoscsaba–Újtelep térségében, és segíti a vasút megközelítését. A kertvárosi környezetben közlekedő kisbuszokkal új térségek (például az óvoda) is elérhetők lesznek, ahol az utasok eddig csak gyalog vagy autóval tudtak közlekedni. A térségben változik a 176E autóbusz útvonala, amelynek megállóját egy iskola közelébe helyezi a BKK.
  • A 12-es villamos meghosszabbítása a Lehel térig
    Ismét közvetlen kapcsolat jön létre Rákospalota és a XIII. kerület forgalmas csomópontja, a Lehel tér között. A fejlesztésnek köszönhetően sűrűbben járnak majd a villamosok Angyalföldön, előkészítve ezzel többek között a Bajcsy-Zsilinszky útra később visszatérő villamosközlekedést.
  • A 75-ös trolibusz meghosszabbítása Kőbányára
    A X. kerületi fejlesztés első, fontos lépése, hogy a 75-ös trolibuszok egy része Kőbánya-alsó vasútállomásig közlekedik. A környezetbarát járat közvetlen kapcsolatot teremt Újlipótváros és Kőbánya központja között, egyúttal segíti a szomszédos kerületek megközelítését is.

(illusztrációk: Vörös Attila)

  • Új kapcsolat Újpesten Megyer és Káposztásmegyer között
    Az újpesti térség hálózatfejlesztése során a BKK megteremti a közvetlen közösségi közlekedési kapcsolatot Megyer és Káposztásmegyer I. lakótelep között. A hamarosan társadalmi egyeztetésre kerülő tervezet szerint elérhetővé válnak fontosabb közlekedési csomópontok, iskolák, üzletek.
  • Újbuda hálózatának fejlesztése
    Újbuda térségében már eddig is számos fejlesztést hajtott végre a BKK. Az új lakóházak és irodaépületek újabb igényeket támasztanak a jövőben, az ezekre irányuló közlekedési fejlesztéseket a kerülettel közösen készíti elő a BKK. A fejlesztés része lenne a 33-as autóbusz bővítése, valamint az Andor utca térségének jobb kapcsolata a Kelenföldi pályaudvar felé.
További összeköttetések jöhetnek létre Budapesten

A tervezett fejlesztések mindegyike a külsőbb kerületekben élők közlekedését segíti. A fejlesztéseknek köszönhetően bővül a közösségi közlekedési szolgáltatás lefedettsége, javul az egyes kerületeken belüli közlekedés, elérhetők lesznek olyan térségek is, amelyeket a kerületben élők eddig csak gyalog vagy gépjárművel tudtak megközelíteni.

A BKK a felsoroltakon kívül számtalan további fejlesztést készít elő. Ezek mindegyike azt a célt szolgálja, hogy új vagy a korábbinál gyorsabb közösségi közlekedési kapcsolatok jöjjenek létre a fővárosban. A felszabaduló erőforrásoknak köszönhetően a BKK további hálózatfejlesztéseket hajthat végre, és új – belvárosi, valamint külvárosi – összeköttetéseket biztosíthat a Budapesten élőknek, illetve közlekedőknek.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.