Jelentős összeget invesztálna Irán és Oroszország az INSTC-be

iho/vasút   ·   2023.11.01. 15:00
vasut_iran

Körülbelül harminchat milliárd eurót fordítanának a szállítási folyosó transzkaszpi vonalainak fejlesztésébe.

Mindkét ország fontos szereplő az úgynevezett nemzetközi észak-déli szállítási folyosón (INSTC): az oroszok a részvények harmincöt, míg az irániak harmincnégy százalékát birtokolják.

A vasúti árufuvarozás fejlesztésének részeként Irán harminc teherkocsit szerezne be. Ezen felül 5400 konténert és huszonegy hajót is vásárolnának, melyet az iráni állami hajózási vállalat, az IRISL finanszírozna.

A közel-keleti ország továbbra is jelentősen részt vesz az INSTC-t érintő kezdeményezésekben, ezt az Azerbajdzsánt az attól területileg különálló exklávé Nahicseváni Autonóm Köztársasággal Iránon keresztül összekötni tervezett híd építési beruházása is jól mutatja. Irán az Oroszországból érkező szállítmányok miatt Szaúd-Arábiával együttműködve újraindította a türkmén határtól a legnagyobb iráni kikötővárosnak számító Bandar-Abbászig vezető vasúti kapcsolatot is, melyet a két ország közötti kapcsolat megromlása miatt függesztettek fel, tekintettel arra, hogy a legtöbb rakományt hajókra rakodják át és azokat a szaúdi Dzsidda kikötőjébe szállítják – jelenti a Rail Freight.

(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: Pixabay / railfreight.com)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Nagyvasút Vasút

És mit adhat nekünk a Talgo?

T. H. F.   ·   2024.03.04. 16:35

Bár a kormány a minap második lépcsőben is tárgyalt a magyar vasúti közlekedés versenyképessége szempontjából létfontosságú járműbeszerzésekről és infrastruktúra-fejlesztésekről, egyelőre csak azt tűnik egyértelműnek: egyik esetben sem várhatók gyors megoldások.