Jövőre kezdődhet a tajnani monorail kék vonalának építése
A Kínai Köztársaság végrehajtó kamarája jóváhagyta a tainani egysínű vasút első, 8,4 kilométer hosszú pályaszakaszának építését.
A tajvani Kaohsziung városától északra létrehozni tervezett egysínű vasút első fázisa tíz, a talajszint felett található állomást szolgálna ki, két kiágazással. Az észak-déli útvonal a tajvani vasúttársaság Taiwan Railway (TR) Takiaó (Daqiao) állomásától vezet majd kelet felé, a tainani városi kulturális központig és a Rende csomópontig, ahol egy karbantartó létesítményt alakítanának ki.
A beruházás becsült költsége 32,7 milliárd tajvani dollár (aktuális árfolyam alapján cirka 360 milliárd forint), melyből a nemzeti kormány 19,3 milliárdot (210 milliárd forintot) állna saját büdzséből, a fennmaradó részt pedig a városi önkormányzat finanszírozza.

A városvezetés a napokban adta hírül, hogy a többi közlekedési móddal szemben az egysínű vasúti pálya megépítését találta a legkedvezőbbnek a kivitelezési idő rövidsége, valamint az alacsonyabb beruházási költségek okán.
Az úgynevezett Kék vonal első részéhez, a tervezett folytatásához, valamint a jövőbeli Zöld és Piros vonalakhoz a kaohsziungi metró- és könnyűvasút-üzemeltető koncesszió, a KRTC nyújtott tanácsadói szolgáltatásokat. A városháza várhatóan külön csomagokban ítéli majd oda ezeket a kivitelezési szerződéseket. A munkálatok 2026 végén kezdődhetnek meg és a tervek szerint hat évig fognak tartani.
A városban egy nyolc vonalból álló monorail-hálózat kialakítását tervezik, mely a szomszédos Kaohsziungba is átnyúlna. A tainani hálózat és a kaohsziungi Piros metróvonal tervezett északi meghosszabbítása között pedig egy átszállási pontot hoznának létre – jelenti a Railway Gazette.
(Nyitóképünkön a tajnani monorail látványterve. Kép forrása: Railway Gazette)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!